יום הזיכרון 2020: המשטרה תמנע עליית משפחות שכולות לקברי החללים

במשטרה נערכים לאפשרות שמשפחות יעלו לפקוד את קברי יקיריהן. טקס הדלקת המשואות יוקלט לאורך חמישה ערבים וישודר במלואו ביום העצמאות. הטקס המרכזי בהר הרצל יתקיים בנוכחות דלה במיוחד

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/20 15:45 כב בניסן התשפ

יום הזיכרון 2020: המשטרה תמנע עליית משפחות שכולות לקברי החללים
הר הרצל, צילום: פלאש 90

המשטרה תאסור כניסת משפחות להר הרצל ביום הזיכרון. במשטרת ישראל נערכים להגעת משפחות שכולות להר הרצל, זאת לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. כחלק מההכנות, שוטרים יתודרכו למנוע את כניסת המשפחות לבתי העלמין הצבאיים, כך על פי פרסום במקור ראשון. בנוסף, הטקסים הרגילים שנערכים מידי שנה הן ביום הזיכרון והן ביום העצמאות ייערכו השנה במתכונת מצומצמת, כאשר את טקס יום העצמאות ה- 72 של מדינת ישאל יצטרכו המעוניינים לראות מהבית. 

ההנחיות החדשות יהיו תקפות גם ליום השואה שיחול ביום שלישי הקרוב, כאשר הטקס הממלכתי שנערך מידי שנה בנוכחות מאות אנשים יתקיים גם הוא בנוכחות מצומצמת. הטקס עצמו יועבר בשידור ישיר ברשתות השידור שיקרינו אותו לאזרחים. גם מופע הדגלנות המפורסם, לו מחכים אנשים רבים בקוצר רוח לא ייערך השנה. 

בתוך כך, בהר הרצל עובדים מסביב לשעון על הקמת במת הענק שתשמש לטקס יום העצמאות. לטקס עצמו זומנו רשימה מכובדת של אנשים להשיא משואה, חלקם לאור תרומתם במאבק נגד הקורונה. עם זאת, את המשואה ישאו האישים שלא בנוכחות קהל. בנוסף, הטקס לא יועבר בשידור חי אלא יצולם לאורך חמישה ערבים וישודר כאמור בליל יום העצמאות.

יום לפני חגיגות העצמאות המיותמות מקהל, ייערך גם טקס יום הזיכרון שישודר בשידור חי מרחבת הכותל ולמחרת מהר הרצל. משפחות שכולות רבות לא יוכלו כאמור לפקוד את יקיריהן והטקסים ייערכו בנוכחות מצומצמת של נשיא המדינה, הרמטכ"ל, אלוף פיקוד העורף, מ"מ מפכ"ל המשטרה, יו"ר יד לבנים ויו"ר ארגון אלמנות צה"ל. אל השישה יצטרפו ראש הממשלה ויו"ר הכנסת לטקס יום הזיכרון המרכזי. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן