השר ארדן תוקף את הסקריקים: "אתם מיעוט מסוכן ואתם לא תפחידו אותי ולא תאיימו"

השר לביטחון פנים מגיב על הדיווחים כי המשטרה השתמשה ברימון הלם ליד ילדה במאה שערים ואומר: "עלינו לזכור, שהמדינה שולחת את שוטרי ישראל למשימות מצילות חיים - ואני כשר האחראי על המשטרה, לא מתכוון להפקיר אותם כשהביקורת הופכת למסע שיסוי והסתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/20 18:07 כג בניסן התשפ

השר ארדן תוקף את הסקריקים: "אתם מיעוט מסוכן ואתם לא תפחידו אותי ולא תאיימו"
ארדן. , צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

השר גלעד ארדן מתייחס היום (ו) לדיווחים מהבוקר עלשימוש המשטרה ברימון הלם במאה שערים ופציעתה של ילדה ואומר : "משעות הבוקר המוקדמות אני רואה ושומע התקפות וגינויים רבים על מה שקרה אמש במאה שערים ועל פציעתה של הילדה היקרה זיסי מרגליות מרימון הלם משטרתי.
אני כואב ומצטער צער עמוק על הפגיעה בזיסי הרכה והתמימה והוריתי על בדיקה מיידית של אירוע חריג זה והבדיקה כבר מתקיימת."

השר ארדן מזכיר כי עבודת המשטרה לא נעשית על דעת עצמה ומבהיר: "אנחנו חיים במדינה דמוקרטית ואתם יודעים שאני מעודד ביקורת גם אם היא קשה, אבל עלינו תמיד גם לזכור, שהמדינה שולחת את שוטרי ישראל למשימות מצילות חיים ובימים אלה מעמידה אותם בסכנת הידבקות יומיומית - ואני כשר האחראי על המשטרה, לא מתכוון להפקיר אותם כשהביקורת הופכת למסע שיסוי והסתה, שמכליל את עשרות אלפי השוטרות והשוטרים העושים עבודת קודש במסירות, כולל בימי חג ושבת.
איאבק תמיד נגד הכפשות והכללות כנגד כל ציבור בישראל, וכן, גם למען השוטרים היקרים.
צריך להבין - המשטרה לא החליטה לבצע אכיפה דווקא בבני ברק או במאה שערים. היא עושה זאת, כיוון שהממשלה הנחתה אותה להתמקד באכיפה במקומות בהם התחלואה היא הגבוהה ביותר!"

בנוגע לקשר עם הציבור החרדי, השר ארדן מסביר את פעילות המשטרה :"ואגלה לכם עוד משהו: אני מקבל כל הזמן פניות של חרדים, מכל רחבי המדינה שמבקשים וממש מתחננים, לעוד אכיפה במקום מגוריהם, כי גם הם מבינים ,שאין ברירה אלא למקד את האכיפה כנגד הפרת הנחיות משרד הבריאות במקומות שבהם התחלואה היא הגבוהה ביותר, כי שם סכנת ההדבקה היא הכי משמעותית. חשוב שתדעו שרוב האכיפה בבני ברק - מקורה בדיווחי תושבים ורבנים. הם פונים כדי שנעזור להם מול המעטים הקיצוניים שמסכנים את חייהם והם מסייעים לשוטרים במאור פנים ואהבה ואני מוקיר אותם על כך."

ותוקף את המיעוט החרדי שלא נשמע להוראות : "ועכשיו אני רוצה לומר משהו למעטים הללו בקרב החרדים, המכונים "סיקריקים", אלה שבכוונת מכוון החליטו לנהוג כאילו אין קורונה, כאילו לא ראינו את ההלוויות בארץ ובכל העולם וממשיכים להתקהל בצפיפות, גם כנגד דעת תורה (!), כאילו אין ולא הייתה מגיפה בעולם:
אתם מיעוט מסוכן ואתם לא תפחידו אותי ולא תאיימו - לא עלי ולא על שוטרי ישראל. מי שמסכן את הילדים החרדים במאה שערים ומי שמסכן את הסבא והסבתא של אותם ילדים, אלה אתם, המכונים "סיקריקים" קיצוניים, שכלל החרדים מוקיעים אתכם! אתם צריכים להתבייש בכך, שאתם בזים גם להנחיות החוק וגם לעמדת כל גדולי הדור שהגדירו את האיסור לנהוג כמותכם כלֹא תַעֲמֹד עַל דַּם רֵעֶךָ!!!
באיזו זכות אתם עושים דין לעצמכם? האם אכפת לכם בכלל שהרב קנייבסקי אמר, שמי שלא נשמע להנחיות מוגדר כרודף? לא ראיתם את הנחיית בית הדין של העדה החרדית שקורא להקפיד על הכללים ואף להחמיר? בושה וחרפה.אני מצדיע לכלל הציבור החרדי שהפנים את ההנחיות ועבורו, קודם כל עבורו, אלחם כדי שאתם, סיקריקים מסוכנים, לא תהפכו את בתי הכנסת והשכונות החרדיות לאיזורים מוכי אסון. אני מוכן לספוג את הודעות הנאצה שלכם (למרות שהן כואבות לי מאד), כי אני מבין היטב שאם השוטרים לא יפעלו במסירות והקרבה, הגופות ייערמו ובתי הלוויות יתמלאו ביהודים יקרים שישלמו בחייהם על ההתנהגות הזאת."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן