שוטרים השליכו רימון הלם ליד ילדה במאה שערים

לפני השלכת הרימון, עשרות מתושבי השכונה התפרעו והשליכו אבנים וביצים לעבר השוטרים. השר ליצמן: "תקיפת שוטרים היא מעשה חמור המנוגד לחוק ולהלכה, ויש לגנותו בכל פה, אך עם זאת, חייבים למנוע השתוללות משטרתית". ח"כ קושניר: "ליצמן פחדן"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/04/20 11:00 כג בניסן התשפ

שוטרים השליכו רימון הלם ליד ילדה במאה שערים
מאה שערים, אתמול, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ילדה נפגעה אמש (חמישי) מפגיעת רימון הלם שנזרק על ידי שוטרי משטרת ישראל בשכונת מאה שערים. הכל החל כשכוחות משטרה הגיעו אתמול בלילה לבית כנסת בשכונה הירושלמית בעקבות דיווח שהתקבל על תפילה בהשתתפות עשרות מתפללים, בניגוד להנחיות. השוטרים החלו לפזר את המתפללים, שחלקם הצליחו להימלט מהמקום וחלקם התעמתו עם השוטרים. 

;

בשלב כלשהו זרקו השוטרים רימוני הלם. זריקת הרימון שפגע בילדה תועדה במצלמות אבטחה באזור. מהרימון נפצעו שתי ילדות, אחת אף פונתה לטיפול בבית החולים. מהמשטרה נמסר כי הכוח נתקל בעשרות מתפרעים שיידו אבנים, ברזלים וחפצים אחרים לעבר השוטרים תוך קללות וגידופים. השוטרים לא הבחינו בילדה בעת השלכת הרימון. במהלך הפרות הסדר נפצעו שלושה שוטרים. המשטרה עצרה 12 חשודים בהשתתפות בהפרות הסדר וניתנה דוחות לאחרים.

שר הבריאות, יעקב ליצמן, מסר: "קשה להישאר אדיש נוכח המראות הקשים אמש בהן נפגעה ילדה מזריקת רימון בתוך שכונת מאה שערים. תקיפת שוטרים היא מעשה חמור המנוגד לחוק ולהלכה, ויש לגנותו בכל פה, אך עם זאת, חייבים למנוע השתוללות משטרתית, שימוש בכוח מופרז וזריקת רימוני הלם בתוך שכונה צפופה, מלאה בילדים קטנים המסכנת חיי אדם, מייצרת שנאה ופועלת לאיבוד הסדר הציבורי. על המשטרה להכיר את אופי האוכלוסיה, לפעול באיזון נכון ולמנוע הלהטת הרוחות. זה לא מה שהיה הלילה. יש להידבר עם נציגי הקהילות והאוכלוסיה בשטח שברובה מתנגדת לאלימות, נשמעת להוראות ורוצה בחיי שיגרה ושקט".

ח"כ אלכס קושניר מישראל ביתנו הגיב לדברי ליצמן: "השנאה נגד כוחות הביטחון וכלפי כל סממן ציוני אצל פלגים מסוימים צריכה לזעזע את כולנו. שמחתי לשמוע גינויים של חלק מחברי הכנסת החרדים, אבל ליצמן מגנה בעיקר את המשטרה- פשוט פחדן! אני מאחל החלמה מהירה לילדה שנפצעה באירוע".

סגן השר, מאיר פרוש, מסר: "שום אירוע לא מצדיק שימוש בהטלת רימונים לעבר ילדים וסיכון חייהם. אני דורש מהמשטרה להשעות מידית את השוטר ואת הקצין שנתן את ההוראה להשליך את הרימון ולהעמידם לדין. קהלים אחרים היו מגיבים להתנהלות משטרתית כזו בהפגנות ענק חריפות, העובדה שהציבור החרדי עדין נפש לא אמורה להתיר את דמו ולסכן את חיי ילדיו".

ח"כ מיכאל מלכיאלי, אמר: "יש לנקוט ביד הקשה נגד מפירי סדר הנוהגים באלימות בכלל וכלפי כוחות הביטחון בפרט. אך לראות סרטונים מחרידים כאלו בהם מוטח רימון הלם לפרצופה של ילדה קטנה זה לא בא בחשבון בשום קונסטלציה. נדרשת משנה זהירות במקומות צפופים".