ליברמן תוקף: "הדבר היחידי שמעניין את נתניהו זה גורלו האישי"

אביגדור ליברמן תוקף את ראש הממשלה לאחר פקיעת המנדט של בני גנץ: "נתניהו רוצה בחירות מוקדמות". ובישראל ביתנו? "רוצים ממשלת אחדות גם אם לא נהיה חברים בה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/04/20 12:01 כב בניסן התשפ

ליברמן תוקף: "הדבר היחידי שמעניין את נתניהו זה גורלו האישי"
ליברמן, צילום: Hadas Parush/Flash90

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, תקף הבוקר (ה) את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאחר שהמנדט של בני גנץ פקע ולא קמה ממשלת חירום לאומית. בראיון ל"מעריב" אמר: "הבוקר התבררו שני דברים: בישראל ביתנו רוצים ממשלת אחדות גם אם לא נהיה חברים בה, ונתניהו רוצה בחירות מוקדמות. עובדה שבכל מפגש בין צוותי המשא ומתן, בליכוד מתמקדים אך ורק בוועדה למינוי שופטים, חוק עוקף בג"ץ וכו'".

לדבריו של ליברמן, בכל פגישה של צוותי המשא ומתן, בליכוד לא העלו לדיון את משבר הקורונה והסיוע לעצמאים, ומכך מסיק ליברמן כי נתניהו מתעסק בגורלו האישי: "כל זה מצביע בוודאות על כך שהדבר היחידי שמעניין את נתניהו הוא גורלו האישי. לכן, במידה ויקבל רשת ביטחון מגנץ בנושא חוקים עוקפים בג"ץ, ישמח ויקים ממשלה בהשתתפות כחול לבן. במידה ולא, ייקח את המערכת הפוליטית לבחירות, כפי שמייעצים לו חלק ממקורביו, המתבשמים מהסקרים האחרונים."

"הדרך היחידה להביא את נתניהו לממשלת חירום, אפילו לפרק זמן קצת ומוגדר, היא לשים על השולחן איום מוחשי ואמין. אם תרצו, אקדח פוליטי מעשן", איים ליברמן וסיים את דבריו: "חייבים לקדם חוקים שהגשנו בישראל ביתנו מיד אחרי הבחירות ובכך ליצור איום על נתניהו. רק כשהוא יבין שהחקיקה הזאת מתקדמת והאלטרנטיבה גרועה יותר מבחינתו, זה עשוי לשכנע אותו לצרף את גנץ וכחול לבן לממשלתו החדשה."

ח"כ בועז טופורובסקי ממפלגת יש עתיד, התייחס גם הוא לדרישה לקדם את הדיון והחוקים נגד נתניהו: "שלשום, שלחתי מכתב דחוף ליו"ר הכנסת בני גנץ וליו"ר הוועדה המסדרת, אבי ניסנקורן, בדרישה לקדם את החקיקה למיגור השחיתות השלטונית עליה הם בעצמם חתומים. אתמול בלילה פג המנדט של גנץ ותכף תחל ישיבת הוועדה המסדרת, בה אהיה. בואו נראה אם באמת אצל "כחול לבן" ישראל והערכים לפני הכל."