בקרוב בישראל? תם הסגר על מוקד התפרצות נגיף הקורונה

הסגר על מחוז ווהאן, מוקד התפרצות הנגיף, הסתיים. 11 מיליון תושבים יצאו החוצה וחגגו את סיום הבידוד באירוע מיוחד, תוך שהם שרים את ההמנון הסיני. התושבים ימשיכו לעטות מסכות ולעבור בדיקות חום

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 07/04/20 23:05 יג בניסן התשפ

בקרוב בישראל? תם הסגר על מוקד התפרצות נגיף הקורונה
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

לאחר לא פחות מאחד עשר שבועות, הוסר העוצר הכללי על מוקד ההתפרצות של נגיף הקורונה, מחוז ווהאן. החל מהלילה (ג') 11 מיליון מתושבי העיר יוכלו לצאת מבתיהם ללא אישור מיוחד, כאשר אפליקציה מיוחדת המותקנת להם במכשירי הסלולר תעדכן אותם באם באו במגע חולי קורונה. התושבים יוסיפו לעטות מסכה על פניהם וליעבור בדיקות חום על מנת לוודא כי לא נדבקו, כך על פי דיווח של וואלה חדשות. 

הזמן הממושך בבידוד עשה את שלו, ותושבי המחוז ציינו את שחרור העוצר באירוע אור קולי מיוחד, במהלכו הוקרנו על גרודי שחקים תמונותיהם של עובדי מערכת הבריאות, שהוצגו לצד המילים "עיר גבורה" המוענקות על ידי נשיא סין. אזרחים רבים שיצאו החוצה הניפו דגלים ושרו את ההמנון הסיני. 

כזכור, לפני מספר חודשים החלה התפרצות הנגיף במחוז, שהביאה לתמותה של אזרחים רבים ולהחלטה להטיל סגר על האזור כולו. במהלך התקופה, הורשו האזרחים לצאת מבתיהם רק כדי לרכוש מזון או לבצע משימות חיוניות. בנוסף, רק תושבים שהוכיחו כי מצבם הבריאותי תקין וכי הם אינם מהווים סכנה הורשו לעזוב את המחוז.