אושר בכנסת: מענקים בסך 500 ש"ח ינתנו להורים לילדים

המענקים אותם הבטיח ראש הממשלה יכנסו אל חשבון הבנק, כך אישרה היום הכנסת בקריאה שלישית. המענקים הורחבו גם לנכי צה"ל. הורים לילדים עם מוגבלויות יקבלו קצבה ליותר מארבעה ילדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/20 19:26 יג בניסן התשפ

אושר בכנסת: מענקים בסך 500 ש"ח ינתנו להורים לילדים
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

הכנסת אישרה באופן סופי את המענק למשפחות עם ילדים ולמקבלי קצבאות בסך 500 שקלים. האישור בוצע לאחר שהצעת החוק עברה בקריאה שניה ושלישית, כאשר החוק נתמך ברוב של 22 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים. 

על פי הנוסח הסופי, המענקים הכספיים יגיעו להורים לילדים לקראת חג הפסח, כאשר התקווה היא כי הפעימות יכנסו אל חשבון הבנק במהלך חול המועד, אולם הדבר מורכב ודרוש זמן. בנוסף, גם מקבלי קצבאות נכות לפי חוק הביטוח הלאומי, מקבלי תשלום חודשי לפי חוק המזונות, מקבלי גמלה חודשית להבטחת הכנסה ומקבלי קצבת אזרח ותיק יקבלו את המענקים.

בנוסף, הורים לילדים עם מוגבלויות יהיו זכאים לקבלת קצבה גם עבור יותר מארבעה בילדים, במידה והמשפחה מכילה ילדים נוספים. בעניין זה מוחרגות לטובה משפחות אלו, שכן משפחות רגילות יקבלו את הקצבאות לעד ארבעה ילדים ולא יותר. 

עוד הוחלט בכנסת, כי ייתכן וכדי לקדם את העניין במהירה, הוא יועבר לטיפולה של ועדת הכספים, או לוועדה אחרת שתקבע הכנסת, וזאת מכיוון שוועדה מטעם משרד העבודה והרווחה שהיתה אמורה לטפל בעניין טרם הוקמה. כעת, המטרה היא להזרים את הכספים לאזרחים במהירות המירבית, אולי כבר במהלך ימי חול המועד פסח. 

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בשבוע שעבר כי לאור הקשיים הכלכליים שנוצרו ממשבר הקורונה, המדינה תזרים מענקים מיוחדים למשפחות עם ילדים, כאשר כל משפחה תקבל 500 שקלים על כל ילד, עד הילד הרביעי כולל. המשמעות: תוספת של עד 2,000 ש"ח עבור כל משפחה בישראל.

בנוסף, משרד ראש הממשלה פעל לקדם חלוקה מהירה של כ-4000 ערכות מחשב ברחבי הארץ, בהתאם למיפוי צרכים שמתבצע ע"י צוותי החינוך והרווחה ברשויות המקומיות. ערכת המחשב כוללת: מחשב שולחני, חיבור לאינטרנט למשך שנה, קורס למידה למיומנויות שימוש במחשב, תמיכה ואחריות למשך 3 שנים לבית המשפחה.

בימים אלה, בעקבות נגיף הקורונה והצורך בלמידה מרחוק, נעשים מאמצים מיוחדים מול משרד החינוך לאתר תלמידים נוספים הזקוקים לסיוע על מנת שיוכלו להשתלב בתהליכי הלמידה מרחוק; וכן, נעשים מאמצים מול המגזר העסקי כדי להרחיב את משאבי הפרויקט.