מרב מיכאלי בהצעת חוק חדשה: נאשם בפלילים לא יכהן כנשיא המדינה

חברת הכנסת מרב מיכאלי מסבירה כי נכון לניסוח החוק הנוכחי, אין מניעה מלמנות אדם הנאשם בפלילים לתפקיד, דבר שעשוי להביא למינויים משיקולים פוליטיים. "אנו מחוייבים למנוע מצב שבו מועמדים עם כתבי אישום מתמודדים על כהונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/20 17:35 יג בניסן התשפ

מרב מיכאלי בהצעת חוק חדשה: נאשם בפלילים לא יכהן כנשיא המדינה
מרב מיכאלי, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

חברת הכנסת מרב מיכאלי (העבודה) מבקשת למנוע מנאשם בפלילים לכהן כנשיא המדינה. בהצעת חוק חדשה אותה מנסחת מיכאלי היא מסבירה כי מוסד הנשיאות אמור לייצג את ערכי הליבה של מדינת ישראל, אך לייצוג זה אין ביטוי בחוק, דבר היוצר חשש כי המינוי לתפקיד החשוב ייעשה מתוך שיקולים פוליטיים ואחרים ויביא למינוי אנשים הרחוקים מהערכים אותו מוסד הנשיאות מתיימר להציג. 

"המציאות מראה שבכנסות האחרונות הולכת ומתפוררת בקרב נבחרי ציבור ההבחנה בין מה מוסרי ללא מוסרי, בין מה אסור ומה מותר, בין מה ראוי ומה לא ראוי, כך שהיום יושבים בכנסת ישראל חברות וחברים שבאופן מודע מגבים מעשים של שחיתות ציבורית ופגיעה בשלטון החוק, מסביר מיכאלי, "אנו מחוייבות ומחוייבים, למען כבודה של מדינת ישראל ומוסד הנשיאות, לתקן את הלאקונה בחוקי המדינה ולמנוע מצב שבו מועמדים עם כתבי אישום מתמודדים על כהונת נשיא המדינה כבר בבחירות הבאות לנשיאות.


להורדת הקובץ