ישיבות בני עקיבא יבחרו במקצוע קודש בבגרות

לאור הצמצום בבחינות הבגרות, וההנחיה כי כל בית ספר יבחר כמה מקצועות בהן יתקיימו הבחינות, הורו במרכז ישיבות בני עקיבא למנהלים לבחור לקיים בגרות בתלמוד או בתנ"ך: "בוחרים בקודש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/20 11:04 יג בניסן התשפ

ישיבות בני עקיבא יבחרו במקצוע קודש בבגרות
בחינת בגרות. אילוסטרציה, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

בישיבות בני עקיבא בוחרים בקודש. בעקבות הנחיית משרד החינוך, לפיה על כל בית ספר לבחור מקצוע בגרות אחד בתחום המקצועות ההומניים, ורק בו תתקיים בחינת הבגרות בבית הספר השנה, בעקבות התפשטות הקורונה והצורך בצמצום הבחינות, הורו במרכז ישיבות בני עקיבא למנהלי הישיבות והאולפנות לבחור במקצוע קודש.

הבגרויות יתקיימו במתכונת חירום: לא יותר מחמש בחינות

במכתב ששלחו מנכ"ל ישיבות בני עקיבא, אלחנן גלט, והמנהל החינוכי הרב יונה גודמן, נאמר כי "נוכח הנסיבות, בשנה זו נדרשים לבחור מבחן בגרות אחד באשכול התחומים המכונים 'הומאניים' (בנוסף לחובות אחרים).
בימים שבשגרה, אנו רואים ערך לכתחילה בלימוד מגוון מקצועות שונים באופן שיתבטא גם במבחני הבגרות החיצוניים. ברם, היות וחייבים לבחור, עמדתנו פשוטה וצפויה: בישיבות ואולפנות בנ"ע - הקודש צועד בראש".

גלט וגודמן הסבירו את ההנחיה: "למותר לציין את סיבת עמדתנו – הן מצד האמת, הן מצד המסר לתלמידינו בדבר מי אנו ולמה אנו שייכים. במילים פשוטות, באשכול זה יש לבחור בשמחה באחד ממקצועות הקודש".

המכתב שנשלח למנהלים

המכתב שנשלח למנהליםצילום: מרכז ישיבות בני עקיבא

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן