בליכוד מוותרים: החלת הריבונות תעשה רק בהסכמה

מסתמן כי כחול לבן והליכוד הגיעו להכרעה בנושא החלת הריבונות. מצד אחד כחול לבן הסכימו כי לא יחכו לאישור מירדן, אך מנגד בליכוד ויתרו על האפשרות להעביר חוק עצמאי, וימתינו גם להסכמה מהקהילה הבינלאומית

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/20 16:37 יב בניסן התשפ

בליכוד מוותרים: החלת הריבונות תעשה רק בהסכמה
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשא ומתן בין הליכוד וכחול לבן, יסתיים ככל הנראה הערב ובין היתר יכריעו בסוגיות שיש בהן מחלוקת. אחת הסוגיות הבוערות היא החלת הריבונות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. שני הצדדים הגיעו להכרעה כי החלת הריבונות תידרש הסכמה בין נתניהו לגנץ, ובכך תמנע הצעת חוק פרטית להחלת הריבונות. דבר נוסף בליכוד גם הסכימו כי החלת הריבונות תעשה בהסכמה מלאה של ארה״ב ובהידברות עם הקהילה הבינלאומית תוך שמירה על האינטרסים האסטרטגיים והסכמי השלום.

הוויתור מצד מפלגת כחול היה שההחלטה לא תהיה בתיאום מלא עם ירדן ויסתפקו בהידברות. דבר נוסף שהחולט שעל ההצבעה להחלת הריבונות בממשלה תתבצע על ידי ראש הממשלה הראשון, דהיינו נתניהו. התגובות על ההסכם עוררו תגובות קשות מצד הגורמים מימין שלהם מדובר בסוגיה החשובה ביותר בממשלה החדשה.

בתנועת הריבונות הגיבו: "על מתווה החלת הריבונות להיות מותאם לאינטרס הישראלי ולחזון הציוני בלבד ולא לתכנית טראמפ שאחריתה מדינת טרור פלשתינית בלב המולדת", אומרים בתנועה וקובעים כי העת הזו היא העת הראויה לריבונות ואל לה לתת לצוהר ההיסטורי הפתוח כעת להיסגר. על ממשלת ישראל לשמור על ארץ ישראל ההיסטורית ולא לתלות את החזון היהודי והציוני בעמדתן של מדינות אירופה שההיסטוריה הוכחה שמוסריותם אינה עומדת במבחני האמת. זו העת להיות עם חופשי וריבוני בארצנו".