סמוטריץ' לחברי גוש הימין: "אין אחדות בלי ריבונות"

על רקע הקשיים במשא ומתן הקואליציוני והמחלוקת לגבי החלת הריבונות, קורא שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' להתניית חקיקת חוקי הרוטציה שיאפשרו את הקמת ממשלת האחדות בהחלת ריבונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/20 11:36 יא בניסן התשפ

סמוטריץ' לחברי גוש הימין: "אין אחדות בלי ריבונות"
סמוטריץ', צילום: Sraya Diamant/Flash90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מצטרף לח"כ יואב קיש וקורא לחבריי גוש הימין להתנות את תמיכתם בחוקי הרוטציה בהתחייבות לריבונות מלאה.

סמוטריץ' צייץ בטווויטר: "מצטרף לחברי יואב קיש, שהוביל את מאמצי הריבונות כיו"ר שדולת ארץ ישראל בכנסת העשרים, וקורא ליתר חבריי בגוש הימין להצטרף להודעה שלא נעביר את חוקי הרוטציה בלי התחייבות להעברת הריבונות במלואה. אין אחדות בלי ריבונות! אסור לפספס את חלון ההזדמנויות ההיסטורי של הנשיא טרמפ.

דברי סמוטריץ' נאמרו על רקע דבריו של ח"כ יואב קיש הבוקר (א') ב"גלי ישראל": "אני לא אעביר את החקיקה של הרוטציות לגנץ אם אני אראה שבממשלה הזו אנו מסורסים בנושא הריבונות... לא אהיה מוכן להיות מסונדל לשלוש שנים מבלי יכולת להשפיע. לא יכול להיות שאנחנו חותמים פה 3 שנים לממשלת שמאל"

בתוך כך, מסתמן כי המחלוקת העיקרית כרגע במשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן נוגעת לדרישת הליכוד להקמת מנגנון משותף ושינו בהרכב הוועדה לבחירת שופטים. זאת על מנת להשאיר בידם את ההשפעה על בחירת השופטים הבאים, למרות הסכמתם למסירת תיק המשפטים לידי אבי ניסנקורן. 

מחלוקת זו מצטרפת כאמור לאי ההסכמה לגבי החלת הריבונות ביהודה ושומרון, כאשר נתניהו דורש לאפשר בנושא חופש הצבעה על מנת להחיל את הריבונות בחודשים הקרובים ולרשום הישג על שמו עוד לפני הבחירות בארצות הברית והחשש שטראמפ יתחלף וההזדמנות תתפספס.

בעוד כחול לבן דורשים כי הממשלה תוגדר כ"ממשלת חירום", והחלטות מדיניות בעלות השלכות לטווח ארוך יידחו, לפחות בחצי שנה.