דיווח: השר ליצמן השתתף במניינים בניגוד להנחיות משרדו

שר הבריאות שנדבק בקורונה השתתף בלפחות שני מניינים שונים, אחרי שהתפרסמו הנחיות משרדו כי התפילה במניין אסורה. בתחילה במניין בבית, כשהתפילה הותרה רק בשטח פתוח, ובהמשך במניין נוסף, אחרי שהתפילות במניין נאסרו כליל. בלשכתו מכחישים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/20 20:11 ח בניסן התשפ

דיווח: השר ליצמן השתתף במניינים בניגוד להנחיות משרדו
שר הבריאות ליצמן, צילום: פלאש 90

האם שר הבריאות יעקב ליצמן, שנדבק בקורונה, הפר את הנחיות המשרד בראשו הוא עומד, בנוגע לתפילה במניין? על פי דיווח בחדשות 12 הערב (ה'), ליצמן השתתף בתקופה האחרונה בשני מניינים שונים, על פי עדויות המתפללים בהם, זאת לאחר שמשרדו אסר על הציבור להתפלל במניין.

שר הבריאות ורעייתו נדבקו בקורונה

על פי הדיווח, בשבת האחרונה, לאחר שכבר נאסר קיום מניינים גם בשטח פתוח, התפלל השר ליצמן במניין בביתו של חסיד גור בירושלים. האדם שבביתו נערכה התפילה אמר לחדשות 12: "מלבד השר ליצמן היו באירוע חסידי גור נוספים. אנחנו מאוד הקפדנו בזמן התפילה לא להתקרב אחד לשני. סך הכל ארכה התפילה כשעה וחצי".

במקרה שני דווח כי ליצמן השתתף במניין באופן קבוע בבית כנסת, זאת כשעל פי הוראות משרדו התפילה הייתה מותרת רק בשטח פתוח. תושב השכונה סיפר לחדשות 12: "אבא שלי מתפלל יום-יום בבית הכנסת 'בית ישראל' בשכונת עזרת תורה, וסיפר לי שביום שני האחרון הוא התפלל יחד עם ליצמן. בהמשך השבוע הם לא נפגשו, יכול להיות שבשלב זה ליצמן התחיל לחשוש שהוא בעצמו חולה קורונה והפסיק להתפלל".

מלשכת שר הבריאות נמסר בתגובה לדיווח: "מדובר בהכפשות שווא שאין להן בסיס עובדתי. מתוך אחריות לאומית הקפיד שר הבריאות ליצמן על כל הנחיות משרד הבריאות, ביטל את כל לוחות הזמנים ושיגרת יומו לאורך כל התקופה וסירב לפגוש אנשים שלא לצורך פעילות משרד הבריאות במצב החירום".

עוד נמסר מלשכת ליצמן: "יש לדחות את הניסיונות לערב לחצים פוליטיים בזמן חירום לאומי ועולמי, במטרה להשפיע על המו”מ הפוליטי שמתנהל במקביל. 
יודגש, כל הוראות משרד הבריאות נשמרו על ידי השר, בתפילות, בפעילות השוטפת בחמ”ל הארצי ובלשכתו".