תוחמר האכיפה על הנחיות משרד הבריאות. נתניהו: "תישארו בבית"

הממשלה תאשר כי הנחיות משרד הבריאות, יהפכו לתקנות לשעת חירום. המשמעות: תוגבר האכיפה על התקנות ויחולקו קנסות, יציאה מהבית תתאפשר להצטייד במזון או לצורך רפואי בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/20 20:18 כג באדר התשפ

תוחמר האכיפה על הנחיות משרד הבריאות. נתניהו: "תישארו בבית"
רחוב יפו בירושלים כמעט וריק, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ההנחיות צפויות להחמיר, ולהפוך לתקנות לשעת חירום. במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, ראש הממשלה נתניהו צפוי להביא הלילה (ה') לאישור הממשלה, חתימה על תקנות לשעת חירום, שיאפשרו להפוך למעשה את ההנחיות שפרסם משרד הבריאות לפני יומיים לתקנות מחייבות, כאשר ניתן יהיה לאכוף אותן.


להורדת הקובץ

התקנות שצפויות להיאכף הן איסור היציאה מהבית, למעט לצרכים חיוניים בלבד, עריכת קניות בסופרים ובמרכולים והצטיידות בציוד רפואי ובתרופות. כמו כן תוחמר האכיפה על התקהלויות, ויחולקו קנסות למי שיעבור על הצווים.
בנוסף, ההנחיה על צמצום עסק ל-30% מהעובדים תיאכף, ומעסיקים צפויים לקנסות אם לא יקפידו על כך במקומות העבודה.

ראש הממשלה נתניהו אמר הערב בהצהרה לתקשורת כי "הכפלת מספר החולים כל כמה ימים עלולה להביא חלילה לקורבנות רבים. זמנים קשים מחייבים החלטות קשות. שלשום ביקשתי מכם להישמע להנחיות משרד הבריאות ולהישאר בבית, יש היענות לכך, אבל בפירוש היא לא מספקת". הדגיש נתניהו. "היום אני מודיע על עליית מדרגה נוספת במלחמה בקורונה. הממשלה תאשר הערב תקנות לשעת חירום להגבלת התנועה. בהגבלות הללו אתם נדרשים להישאר בבית. עכשיו זו כבר לא בקשה, זו לא המלצה, זו הנחיה מחייבת שתיאכף על-ידי גורמי האכיפה".

"אני יודע שזה לא קל, אני יודע שזה קשה, אבל אני מבקש את שיתוף פעולתכם עם התקנות הללו. מטרתן להבטיח שכמה שפחות אנשים יידבקו, ושכמה שפחות אנשים ידביקו. מדובר בהצלת חיים רבים. הצלה ממוות של משפחה חברים ושכנים. אם מישהו חושב שאני מגזים תסתכלו על התמונות שמגיעות מספרד, מאיטליה. תסתכלו מה קורה שם. תסתכלו על הצוותים שכבר לא מטפלים בחיים, הם מעמיסים את המתים בכלי רכב מיוחדים. אסור שזה יקרה כאן. צריך לעשות הכל כדי שזה לא יקרה כאן, ולכן הלילה התקנות הללו ייכנסו לתוקפן מיד לאחר שיאושרו בממשלה. הן מגובות משפטית, ובשלב הראשון יהיו בתוקף למשך שבעה ימים".


להורדת הקובץ

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר: "אנחנו לא יודעים מה יהיה בעוד שבוע ומה יהיה בעוד חודש. הזמן משחק לטובתנו. אנחנו מצטיידים, וקונים מה שצריך. אנחנו נערכים לתרחישים ארוכים, מנחה אותנו רק טובת הציבור".

במשרד הבריאות אומרים כי אם הציבור יפנים את התקנות וישמור עליהן, ישראל תוכל לוותר או לפחות לדחות מצב של סגר מלא, בדומה למצב באיטליה או בספרד. 

חולי קורונה בישראל

חולי קורונה בישראלצילום: משרד הבריאות

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב את מספר החולים בישראל, שעומד כעת על 573, מתוכם 540 במצב קל, 13 במצב בינוני ושישה במצב קשה. 14 חולים החלימו ושוחררו לבתיהם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן