98 אנשים בבידוד קיבלו אינפורמציה שגויה על הבדיקה שלהם

המשטרה מוסרת דיווח שקובע כי קרוב למאה אנשים שחויבו בבידוד קיבלו תוצאות שאינן קשורות לבדיקות שלהם:"יובהר כי במקרים של אי התאמה ראשונית פועלת המשטרה לבירור והבהרה בדבר הפרת חובת הבידוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/20 17:00 ז בניסן התשפ

98 אנשים בבידוד קיבלו אינפורמציה שגויה על הבדיקה שלהם
צילום: דוברות המשטרה

במסגרת הסמכויות שהוענקו למשטרה בתקנות שעת החירום, הוסמכה המשטרה לקבל את נתוני המיקום של אדם החייב בבידוד לצורך פיקוח על קיום הוראות הבידוד. בהתאם להוראה זו החלו באגף לחקירות ומודיעין לבצע את הדגימות הנדרשות מתוך רשימת חבי הבידוד המועברת למשטרה על ידי משרד הבריאות.  

אלא שדיווח שנמסר היום ליועמ"ש לממשלה, נמסרו הפרטים הבאים: החל מתאריך 26.03 ועד לתאריך 31.03 נדגמו 926 בדיקות של חבי בידוד. מתוכם נמצאו 98 אנשים שחייבים בבידוד, שלגביהם לא נמצאה התאמה ראשונית בין הכתובת שדווחה באתר משרד הבריאות לבין נתון המיקום שבוצע על ידי המשטרה. "יובהר כי במקרים של אי התאמה ראשונית פועלת המשטרה לבירור והבהרה בדבר הפרת חובת הבידוד והמשמעויות הנגזרות מאי הציות לחוק ולהנחיות" מסרו במשטרה.  

מוקדם יותר התייחס שר הביטחון, נפתלי בנט לנושא והעיד בעצמו כי אנשים דיווחו כי קיבלו תוצאות לבדיקות, בעוד שהבדיקה שלהם נערכה בתאריך שונה לגמרי. התופעה מסתבר הפכה לנפוצה, ובשל כך דרש בנט כי את ניהול המשבר יעשה משרד הביטחון ולא הבריאות. ""כרגע משרד הבריאות מנהל את המשבר, הוא משרד חשוב אך הוא לא יודע לנהל משבר", אמר בנט בעדכון היומי שלו.