בנט: "משרד הבריאות חשוב, אך לא יודע לנהל משבר"

שר הביטחון דורש שאת המשבר ינהל משרדו: "ההתנהלות נעשית בעצלתיים, חייבים שמשרד הביטחון ינהל את המשבר". בנט אף הביע מורת רוח שראש הממשלה לא נענה לעצותיו. השר גם מקווה שימשיך להיות שר הביטחון כל עוד המשבר קיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/20 15:19 ז בניסן התשפ

בנט: "משרד הבריאות חשוב, אך לא יודע לנהל משבר"
נפתלי בנט. מסר יומי לציבור, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שר הביטחון נפתלי בנט, מעניק מידי יום עדכון לציבור הישראלי בנושא התנהלות משרדו אל מול נגיף הקורונה. המסר העיקרי של בנט בעדכון היומי היא הדרישה שניהול משבר הקורונה יעבור למשרד הביטחון באופן מיידי. "כרגע משרד הבריאות מנהל את המשבר, הוא משרד חשוב אך הוא לא יודע לנהל משבר. הפגיעה היא גם בכלכלה, חשוב להבין שכל יום שהניהול לא עובר למשרד הביטחון זה עוד שלושה שהכלכלה לא תשתקם".

 "המטרה היא להציל את הכלכלה בישראל, אנשים לא יחזרו לעבודה אחרי פסח אם האחריות על ניהול המשבר לא יעבור עכשיו למשרד הביטחון. אני רוצה להיות הכי ברור, הייתי רך עד עכשיו, אבל זה בנפשינו", אומר בנט. "ההתנהלות של משרד הבריאות נעשית בעצלתיים, קיבלתי דיווחים מאנשים שקיבלו תוצאות בדיקות שהם לא שלהם בכלל. לכן חשוב שניהול המשבר יעבור אלינו".

בנט הביע גם מורת רוח מראש הממשלה, שממשיך לאורך כל הישיבות נתניהו מתעלם מהצעותיו. "יש מחלקות, לצערי לא התקבלה ההצעה שלי בנושא הישראלים ששבים עכשיו מחו"ל אני טענתי שעל כולם להיבדק מיד, ולהישלח באופן מידי למלוניות, למשך יום אחד עד שיתקבלו התשובות ואז, מי שלא נדבק יעבור לביתו ומי שכן יעבור למלוניות החלמה. אך לצערי העדיפו לשלוח את כולם לבית מיד למעט השבים מניו יורק שיעברו למלוניות".

בנט התייחס גם למחדלים בצה"ל בהם נראו תדריכים בפני עשרות חיילים, מבלי הפרדה, בנט אמר כי הרמטכ"ל ידאג לנושא ויסדיר משמעת על הצבא. בנוסף נשאל על המצב הפוליטי בו הוא נמצא, היות וכרגע נעשה משא ומתן קואליציוני והוא עתיד לאבד את תפקידו כשר הביטחון עוד בימי המשבר. "אין מה לעשות כחלק מהקמה של קואליציה זה לחלק תיקים, אני מקווה שכל עוד המשבר מנוהל לא יוחלפו השרים המנהלים את המשבר".

כמו כן תשובתו בנושא ההצטרפות של מפלגת ימינה לקואליציה חזר על הדברים שאמר בעבר: "נתניהו יחליט באיזו דרך הוא הולך, ואם זה יתאים לערכים שלנו נהיה חלק". בנט הסביר כי הוא לא חושש לא להיות חלק מהממשלה: "לא נולדתי שר וגם להיות חבר כנסת זה לא פחות חשוב ומכובד"