חולדאי: "העובדים הזרים הם הראשונים להיפגע, בקרוב יהיו לנו אנשים ברחובות"

ראש העיר תל אביב הגיע דיוני ועדת הקורונה והציף את בעיותיו. "אם זר יחלה – אין לנו איך לבודד אותו" בנוסף, ביקש ראש העיר דחייה של חצי שנה בתלומי שכר הדירה. "התמונה שתהיה פה תהיה דומה לאוהלים ברחוב ב-2011"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/20 11:06 ו בניסן התשפ

חולדאי: "העובדים הזרים הם הראשונים להיפגע, בקרוב יהיו לנו אנשים ברחובות"
רון חולדאי. "אנשים יהיו ברחובות", צילום: Miriam Alster/Flash90

ראש העיר תל אביב - יפו, רון חולדאי, הגיע הבוקר (ג') לדיונים בוועדת הקורונה, ושטח את הבעיות עמן הוא מתמודד בפני יו"ר הוועדה, חבר הכנסת עופר שלח (יש עתיד). חולדאי הסביר כי ישנה בעיה קשה בתל אביב עם העובדים הזרים, שעשויים למצוא עצמם ברחוב בקרוב. 

"יש בעיה עם העובדים הזרים בתקופה הזאת, אין להם פתרונות כמו דמי אבטלה, חסכונות, מסגרות תומכות, לכן, השגנו תרומות ונתנו להם תלושי מזון ל-3 שבועות. בנוסף, אם זר יחלה – אין לנו איך לבודד אותו. הם הראשונים להיפגע וזורקים אותם מהבית, עוד מעט יהיו לנו אנשים ברחוב" אמר חולדאי. 

חולדאי ביקש בנוסף דחייה בתשלומי שכר הדירה לתושביו בעיר, כדי שאלו לא יזרקו לרחוב.  "צריכים שתהיה חצי שנה דחיה בנושא הדירות. אם לא נעצור את העניין של שכר הדירה, אנחנו עלולים לראות בזמן הקרוב הרבה מחוסרי דיור. התמונה שתהיה פה תהיה דומה לאוהלים ברחוב ב-2011". חולדאי סיפר שהצליח לשחרר לתושבים פקדונות כספיים כדי שיהיה להם ממה לחיות אך ביקש שהליף שחרור הפקדונות יעבור בהליך מזורז בוועדה. 

יו"ר הוועדה שלח התייחס לדבריו של ראש העיר ואמר: "אם זה יגיע לוועדה זה יעבור תוך 24 שעות בשלוש קריאות. אנחנו נברר את הנושא ונדאג שיסודר במהרה".