"נוציא במהירות חולי קורונה ומבודדים מהבתים ביישובים חרדיים וערבים"

שר הפנים דרעי, שמונה ל"פרוייקטור" מטעם הממשלה לנושא התפשטות הקורונה במגזר החרדי והערבי, הודיע כי משרד הפנים יהיה אחראי על הוצאת החולים או הנזקקים לבידוד מהיישובים החרדיים והערבים, ויעביר אותם למלוניות ייעודיות או לבתי החולים לפי הצורך

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/20 18:32 ה בניסן התשפ

"נוציא במהירות חולי קורונה ומבודדים מהבתים ביישובים חרדיים וערבים"
שוטרים במאה שערים, הבוקר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהמשך למינויו של שר הפנים, אריה דרעי, לפרוייקטור מטעם הממשלה במאבק נגד התפשטות נגיף הקורונה ביישובים החרדיים והערביים, נערכה היום (ב׳) ישיבה בעניין בראשות רה״מ בנימין נתניהו, שר הפנים דרעי, שר הבריאות, יעקב ליצמן, שר הביטחון, נפתלי בנט, שר האוצר משה כחלון וגורמי המקצוע. 

מנהל תלמוד תורה חרדי פעל בניגוד להנחיות ונדבק בקורונה: עשרות תלמידים ייכנסו לבידוד

בישיבה הוחלט כי משרד הפנים, בתיאום עם פיקוד העורף, ירכז את העברת חולי קורונה ואנשים שהוכנסו לבידוד ביישובים החרדיים והערביים למלוניות כדי למנוע המשך ההדבקה בנגיף. הדגש יינתן על אוכלוסיות מוחלשות. משרד הפנים יעבוד בתיאום עם הרשויות המקומיות. 

השר דרעי אמר כי "אנחנו כבר עמוק בעבודה. אנחנו פועלים בתיאום עם משרד הבריאות לקבלת המידע על החולים והמבודדים ברשויות המקומיות. המטרה- להוציא את חולי הקורונה והמבודדים למלוניות, בכל הדרכים. במגזר החרדי והערבי יש משפחות מרובות ילדים ומשפחות מוחלשות רבות ולכן אנחנו פועלים מהר כדי לבודד את החולים ולמנוע התפשטות. זו המשימה ואנחנו פועלים בכל הכוח לבצעה". 

יצויין כי כבר אתמול הושכרו בתי מלון ומבנים בירושלים ובני ברק לשם העברת מבודדים. 

נושא התפשטות הקורונה בחברה החרדית מעסיק את מקבלי ההחלטות בישראל בימים האחרונים, עקב הדיווחים החוזרים ונשנים על הפרת ההנחיות בחלק מריכוזי האוכלוסייה החרדיים. מוקדם יותר היום דווח על מנהל תלמוד תורה בירושלים שנדבק בנגיף, ועשרות מתלמידיו נאלצו להיכנס לבידוד. משטרת ישראל פועלת בימים האחרונים בערים החרדיות במטרה להפחית את מספר המסתובבים בחוץ, ומחלקת קנסות למפרי הצווים והתקנות.

יש לציין כי בחברה החרדית קשה הרבה יותר לשמור על בידוד ועל הנחיות משרד הבריאות, עקב הצפיפות הרבה בשכונות וביישובים החרדיים וכתוצאה מריבוי המשפחות ברוכות הילדים.