משבר הקורונה: אריה דרעי מונה לפרויקטור הראשי למגזר החרדי והערבי

על דעת ראש הממשלה ושר הבריאות, התבקש אריה דרעי לשמש כפרויקטור שירכז את כלל העבודה במגזר החרדי והערבי בטיפול בנגיף הקורונה. דרעי נאות וכבר התחיל לעבוד: "מי שלא שומר על בידוד ועל הוראות משרד הבריאות - יש להוקיע אותו קשות ולדווח עליו לרשויות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/20 21:12 ד בניסן התשפ

משבר הקורונה: אריה דרעי מונה לפרויקטור הראשי למגזר החרדי והערבי
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במכתב ששיגר היום (א) יו"ר המל"ל מאיר בן שבת, לשר הפנים, אריה דרעי, על דעת רה"מ ושר הבריאות, התבקש השר דרעי לשמש כפרויקטור שירכז את כל העבודה במגזר החרדי והערבי בטיפול בנגיף הקורונה, בשיתוף פעולה עם שאר הגורמים. "מטרת התכנית היא לספק תנאים אשר יקלו על אוכלוסיות אלה לעמוד בהנחיות, לאור המאפיינים הייחודיים שלהן. הפעלת התכנית - באופן מיידי ובניהולך", כך נכתב באחד הסעיפים. 


השר דרעי הסכים לבקשה וכבר היום אחר הצהריים נכנס לפעולה בעבודת מטה נרחבת בכל התחומים הדרושים, כדי לסייע במאבק למניעת התפשטות הנגיף במגזרים אלו. בשעת אחר הצהריים סייר מנכ״ל משרד הפנים, מרדכי כהן וצמרת משרד הפנים בעיר בני ברק, יחד עם בכירי, עיריית בני ברק. כבר היום נפתח מרכז בידוד למבודדים בקמפוס חינוכי בבני ברק. 

בנוסף, הורה דרעי לחפש בדחיפות מרכז לחולי קורונה כדי להוציא אותם מריכוזי הערים. דרעי הוסיף כי "בימים האחרונים מוציאים כל גדולי ישראל פסקי הלכה ודורשים להישמע להוראות משרד הבריאות. יש אף אישור של רבנים של מי שלא שומר על בידוד ועל הוראות משרד הבריאות, להוקיע אותו קשות ולדווח עליו לרשויות המוסמכות".

צילום: ללא

בשיחה בין ליצמן לדרעי הערב, גובש פתרון אפשרי, על פיו ייבנו מתקנים חיצוניים של פיקוד העורף כמו גם מתקנים מיוחדים לאשפוז החולים קלים באוכלוסיה החרדית כדי למנוע את אחוזי ההדבקה הגבוהים, כך דווח הערב ב-N12. בכיר במשרד הבריאות אומר שהיה מעדיף להטיל עוצר מלא על בני ברק, ואוסר לצאת מהבתים בכלל, מלבד לקניית מזון.