התפשטות הקורונה: הממשלה תדון על החמרת הגבלות התנועה

אחרי הדיווחים על עלייה במספר המאובחנים כנשאי נגיף הקורונה, הממשלה תתכנס לדון בהרחבת הגבלות התנועה. על הפרק: סגר מלא כללי לשלושה שבועות

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/20 07:56 ד בניסן התשפ

התפשטות הקורונה: הממשלה תדון על החמרת הגבלות התנועה
ישיבת הממשלה, צילום: פלאש 90, מארק ישראל סלם

כאשר ברקע הדיווחים על סיכומים בין נתניהו וגנץ לגבי ממשלת אחדות, ובצל העלייה במספר הנדבקים והמתים מנגיף הקורונה, תתכנס היום (א') הממשלה לישיבה בה ידונו על החמרת הגבלות התנועה שיוטלו על האזרחים. ביום שישי הבהיר נתניהו כי "אם מגמת הנדבקים והמתים לא תתמתן, הממשלה תיאלץ להחריף את הצעדים, כולל הטלת סגר מלא החל מיום שני". ההערכה היא שמדובר בסגר שיימשך עד אחרי חג הפסח. 

נזכיר כי משרד הבריאות פרסם אמש נתונים עדכניים בנוגע למספר הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל, מהנתונים עולה כי 3,619 ישראלים חולים בנגיף נכון לעת הזו, 54 במצב קשה, ביניהם 43 מונשמים. 

ההחמרה האחרונה בהנחיות הגיעה ביום רביעי האחרון, אז נכנסו התקנות החדשות לתוקף. תקנות אלו הובילו את המשפטרה להעמיק את האכיפה ותגבר לצורך כך את כוחותיה הפרוסים ברחבי הארץ. נראה שהשלב הבא, הבלתי נמנע, אשר פורסם כי מתחיל להתבצע אף הוא מהבוקר (א') הוא שילוב של כוחות צבא ומתן אישור למפקחי הרשויות המקומיות לרשום קנסות כנגד מפרי הצווים ובכך בעצם להכפיל את כוח האכיפה בשטח. גורמים במשטרה מדגישים כי המנדט שניתן למשטרה הנו לבצע משימה של אכיפה, שהמטרה שלה היא נעלה וחד־משמעית. 

ראש הממשלה אף הורה בסוף השבוע, על פתיחת הבונקר התת־קרקעי לשעת חירום באזור ירושלים, שממנו יפעל המרכז הלאומי לניהול משברים. ייעודו של המרכז הוא ניהול מלחמות, אך במשרד ראש הממשלה הבהירו כי זהו "עוד כלי לניהול, שליטה, בקרה ומעקב. אנו מבינים שהמשבר ילווה אותנו עוד זמן ממושך".