ארצות הברית הפכה למדינה בעלת כמות התחלואה הגבוהה ביותר

במדינתו של דונלד טראמפ סופרים כבר 85,594 מקרי הידבקויות, יותר מסין שהצליחה לבלום את הנגיף, שם יש 81,340 איש שחלו. טראמפ יוזם דירוג 55 המדינות על פי רמת סיכון להתפשטות הנגיף

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 27/03/20 07:52 ב בניסן התשפ

ארצות הברית הפכה למדינה בעלת כמות התחלואה הגבוהה ביותר
טראמפ. עשות אלפי חולים בארצות הברית, צילום: shutterstock

ארצות הברית הפכה באופן רשמי למדינה בעלת כמות התחלואה הגדולה ביותר מנגיף הקורונה, ועקפה את סין, מוקד ההתפרצות. הרשויות בארצות הברית דיווחו אמש (ה') על לא פחות מ - 85,594 בני אדם בסך הכל שנדבקו במדינה מאז פרוץ הנגיף, כאשר 16,000 מתוכם נדבקו רק ביממה האחרונה. לעומת זאת, שיעור התחלואה בסין עומד על 81,340 בני אדם. בנוסף, בארצות הברית נספרו אבידות רבות בנפש, כאשר 1,300 אזרחים מצאו את מותם מהנגיף הקטלני. 

כמו כן, ארצות הברית עקפה גם את איטליה בשיעור התחלואה, כאשר בארץ המגף דיווחו עד כה על 80,589 מקרי הידבקות. אולם, כמות התמותה באיטליה היא הגבוה ביותר, עם 8,215 איש, עקב העובדה כי רוב רובם של הנדבקים הם אזרחים בקבוצת סיכון גבוה שההידבקות אצלם קטלנית הרבה יותר. 

נציין, כי לאחר הדווחים התקבלה תמונת מצב בארצות הברית, לפיה הנגיף הספיק לחדור אל שטחי כל 55 המדינות ביבשת. עקב כך, מיהר הנשיא דונאלד טראמפ לבקש מגורמים בממשל לדרג את המדינות על פי רמות הסיכון שלהן להתפשטות הנגיף. במכתב ששיגר טאמפ למושלים הוא מסביר כי הדירוג החדש נועד לקבל "החלטות לגבי שמירה, הגדלה או הרגעה של הריחוק החברתי ואמצעים אחרים שהם נקטו". 

במקביל, טראמם קיים לראשונה את פסגת ה -G20, פסגת המדינות המתועשות, באופן מקוון עם מנהיגי המדינות. עם תום הפיסגה אמר טראמפ כי השיח מול המנהיגים היה טוב וכי הם דנו בדרכי שיתוף מידע בנוגע להתמודדות בנגיף. טראמם הוסיע כי ישוחח בהמשך גם עם נשיא לגבי לגבי אפשרות שיתוף המידע, והנשיא הצרפתי עמנואל מקרון צידד במהלך זה.