טראמפ שוקל לסיים את הסגר: "אנשים יכנסו לדיכאון, אלפים יתאבדו"

נשיא ארצות הברית שוקל לסיים את הסגר בתוך מספר שבועות ולהחזיר את האנשים למקומות העבודה שלהם. בראיון לרשת פוקס הוא טוען כי הדיכאון בבית יוביל לגל התאבדויות המוני

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 24/03/20 22:07 כח באדר התשפ

טראמפ שוקל לסיים את הסגר: "אנשים יכנסו לדיכאון, אלפים יתאבדו"
הנשיא טראמפ. "אלפים יתאבדו", צילום: shutterstock

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, רוצה לסיים את הסגר שהכריזה ארצות הברית מסיבה מעניינת: החשש מפני שהייה ממושכת של אנשים בבתים לאורך זמן. טראמפ התראיין לפוקס ניוז והביע תקווה להחזיר את האנשים למקומות העבודה שלכם בתוך מספר שבועות. טראמפ הסביר כי אם אנשים לא יחזרו לשגרה, הקורבנות יהיו רבים. "אתה הולך לאבד יותר אנשים אם תשים את המדינה במיתון או בדיכאון כבד. אלפים יתאבדו" הסביר טראמפ. 

עם זאת, מושלי מדינות רבות הביעו התנגדות לסיום הסגר, מחשש כי חזרה מוקדמת לשגרה תביא לאבידות רבות בנפש. "אם תשאל את העם האמריקני במה לבחור, בין בריאות הציבור לבין הכלכלה, אין תחרות. שום אמריקני לא יגיד להאיץ את הכלכלה במחיר חיי אדם", אמר מושל מדינת ניו יורק אנדרו קומו. גם בארגון הבריאות העולמי הזהירו, ואמרו שארצות הברית עשויה להיות מוקד ההתפשטות הבא של הנגיף.

נזכיר, כי טראמפ עשה מספר צעדים לאחרונה לבלימת נגיף הקורונה. תחילה סגר נשיא ארצות הברית את הגבול עם קנדה, ולאחר מכן הודיע על רכישת מאות מכונות הנשמה, כמו גם סיוע רפואי למדינות בהן מערכות הבריאות קורסות עקב זרם חריג בגודלו של נדבקים בנגיף. אולם, ייתכן כי הנשיא יפתיע ויסיים את הסגר מוקדם מהצפוי.