עקב המחסור בציוד, משרד הבריאות מגייס את בתי החולים הפרטיים

משרד הבריאות דרש מבתי החולים הפרטיים ולסייע במאבק נגד נגיף הקורנה. בין הדרישות- מכונות הנשמה, מכונות הרדמה ואנשי צוות

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/20 23:06 א בניסן התשפ

עקב המחסור בציוד, משרד הבריאות מגייס את בתי החולים הפרטיים
צילום: Roni Schutzer/Flash90

משרד הבריאות נמצא במצב קשה של חוסר חמור בציוד רפואי, ולכן הורה הערב (ה') לכלל בתי החולים שמעניקים ניתוחים פרטיים להיסגר. הציוד הרפואי הכולל בעיקר מכונות הרמה ומכונות הנשמה ויתר ציוד לחולים יימסר למשרד הבריאות, כמו כן הצוות הרפואי יעבור לסייע בטיפול הנדבקים בנגיף הקורונה. מדובר בצעד לא שיגרתי, שפוגע בגופי פרטיים, אך נראה כי המצב נואש.

כלל בתי החולים הפרטיים גויסו למשימה ביניהם: בית החולים הרצליה מדיקל סנטר, אלישע, אסותא, ועוד כ-20 מרפאות ומכונים פרטיים הפועלים בארץ. הרופאים בבתי החולים כעסו שעד רגע זה לא אושרה ההחלטה הזו, היות שבתי החולים הפרטיים אינם דחופים ועובדים בתדירות נמוכה. חוסר ההתגייסות לטעמם מעיד על נכונות לעזור ופגיעה מוסרית.

משרד הבריאות פרסם מכתב לכלל בתי החולים הפרטיים: "לאור התמשכות התפשטות מגיפת הקורונה ותרחיש הייחוס שעל פיו מתארגנת מערכת הבריאות בישראל,  לפיו יש צפי של כ-5,000-10,000 מאושפזים מונשמים במצב בינוני-קשה בארץ, יש צורך בהתגייסות לאומית של כלל מערכת הבריאות הכוללת את כל בתי החולים והמרפאות. ההתגייסות תכלול את כלל תשומות כוח האדם והציוד החיוני לטיפול בחולים הקשים במיוחד".