בג"ץ פסק: מליאת הכנסת תכונס היום להצבעה על יו"ר כנסת

ברקע המגעים לממשלת חירום, באישון לילה החליטו שופטי בג"ץ להורות כי ח"כ עמיר פרץ יכהן במקביל לאדלשטיין ויוכל לכנס את המליאה להצבעה על יושב ראש חדש לכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/20 07:58 א בניסן התשפ

בג"ץ פסק: מליאת הכנסת תכונס היום להצבעה על יו"ר כנסת
אכיון, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

לאחר התפטרות אדלשטיין, באישון לילה שופטי בית המשפט פסקו כי ותיק חברי הכנסת, ח"כ עמיר פרץ, יכהן כיו"ר הכנסת במקביל לאדלשטיין ויכנס את המליאה כבר היום להצבעה על החלפת יושב הראש -ח"כ מאיר כהן ולאחר מכן לחוקק את חוקי נתניהו. 

כזכור החלטת אדלשטיין הגיעה בעקבות פסיקה קודמת של בג"ץ שהורה לו לכנס את המליאה. יו"ר הנסת היוצא החליט להתפטר במקום לקיים את הפסיקה בטענה "שצו מצפונו אינו מאפשר לו". על פי התקנון התפטרות אדלשטיין תכנס לתוקף רק 48 שעות לאחר ההודעה, כלומר ביום שישי ב-11. בכחול לבן לא רצו לעכב עוד את ההחלטה וביקשו משופטי בג"ץ להתערב בנושא. 

היועץ המשפט של הכנסת, עוד איל ינון, טען לאורך כל היום כי צריך לשמור על התקנון ואסור לבצע תקדימים בזמנים כה רגישים, לעומתו היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט קבע כי לשופטי בג"ץ יש את הסמכות לבצע תקדימים כאשר אין להם תשובה בחוק ואף הורה לאדלשטיין לבצע את צו השופטים: "ככתבו וכלשונו". 

כאמור החלטת בגץ לא איחרה לבוא והכריעה בנושא לטובת כחול לבן. בעקבות ההחלטה, הודיע יו״ר סיעת כחול לבן, ח״כ אבי ניסנקורן, כי הוועדה המסדרת תתכנס מחר (ה׳) בשעה 11:30 לאשר את כינוס המליאה להמשך אותו יום, כדי לבחור יו״ר כנסת קבוע.

במקביל מתקיימים המגעים לממשלת חירום כאשר גנץ ונתניהו שוחחו אתמול בטלפון והורו לצוותי המשא ומתן לחזור לשולחן הדיונים. מנגד בליכוד זועמים על התנהלות כחול לבן ויש כאלו המייעצים לראש הממשלה שלא להמשיך במשא ומתן לממשלת אחדות או חירום. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן