מנדלבליט לאדלשטיין: קיים את צו הבג"צ כלשונו

הדיון על מחליפו של אדלשטיין בעיצומו כאשר יועמ"ש הכנסת הסביר לשופטי בגץ כי פסיקתם לא תקוים, לעומתו מנדלבליט הורה לאדלשטיין לקיים את צו השופטים לכנס את הכנסת לבחירת יו"ר חדש: "התפטרותך לא מונעת אפשרות כזאת"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 25/03/20 14:00 כט באדר התשפ

מנדלבליט לאדלשטיין:  קיים את צו הבג"צ כלשונו
כיסא יו"ר הכנסת ריק אחרי התפטרות אדלשטיין, צילום: עדינה ולדמן, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת לא תתכנס היום. אחרי הודעת ההתפטרות הדרמטית של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הודיע לו היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, כי התפטרותו נכנסת לתוקף רק ביום שישי, וכי עליו לכנס את המליאה היום, כפי שהורה בג"ץ. אחרי שהודיע לו אדלשטיין כי  לא יכנס את המליאה, כתב עו"ד ינון לשופטי בג"ץ כי פסיקתם לא תקויים.

בחדשות 13 דווח כי אדלשטיין אמר למקורביו, אחרי השיחה עם ינון, כי "המליאה נעולה וזה סוף פסוק. בג״צ לא יכול לשלוח שופטים לפתוח את המליאה, ואני מקווה שלא ינהגו בחוסר אחריות ובחוסר ממלכתיות כה קיצוני".

בכחול לבן ביקרו בחריפות את אדלשטיין, אך טרם מצאו פתרון למצב. במפלגה שקלו האם להצטרף לעתירה שהוגשה, על ידי ארגונים חיצוניים, לבג"ץ נגד אדלשטיין, או לנסות למצוא פתרון למצב בתוך הכנסת. בהמשך החליטו להצטרף לעתירה, ובכל מקרה ממשיכים לחפש מוצא מן הפלונטר. 

כחול לבן מצטרפת לעתירה נגד אדלשטיין: 

להורדת הקובץ

אחת ההצעות שנמצאות על השולחן היא לכנס את הוועדה המסדרת בתור ועדת הכנסת, סעיף שקיים בתקנון, וכך למנות סגנים ליו"ר הכנסת, שאחד מהם יוכל לכנס את המליאה עוד היום. כעת, מסתמן כי במקומו של אדלשטיין ימונה אחד מוותיקי הכנסת ליו"ר הזמני, וכפי הנראה מדובר בח"כ עמיר פרץ.

סביב השעה 13:00 הורה בג"ץ לאדלשטיין להשיב לעתירה על ביזיון בית המשפט עד לשעה 14:30, ולאחר מכן ייתן את תשובתו לעתירה. עוד דווח כי התנועה לאיכות השלטון הגישה עתירה לבג"ץ בבקשה להוציא צו הצהרתי, לפיו התפטרותו של יו"ר הכנסת תחול באופן מיידי, דבר שלמעשה יפתור את הפלונטר, ויאפשר למנות יו"ר חדש בהקדם.

לאחר עתירת כחול לבן, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הורה ליו"ר הכנסת היוצא אדלשטיין לקיים את צו הבג"צ ולכנס את הכנסת לבחירת יו"ר חדש: "התפטרותך לא מונעת אפשרות כזאת".


להורדת הקובץ