הקורונה בעולם: ספרד מאבדת שליטה

בתוך יממה מתו 738 בני אדם מהנגיף וסך הכל סופרים בספרד 3,434 קורבנות. בצרפת מספר המתים כבר חצה את ה-1100. ובעזה? עד כה אובחנו שני נשאים. בשלטון חמאס מתכוננים להתפשטות רחבה של הנגיף ומתקני בידוד רבים כבר מוכנים לקליטת נדבקים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/03/20 16:09 כט באדר התשפ

הקורונה בעולם: ספרד מאבדת שליטה
הקורונה גם ברשות הפלשתינית, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

ספרד פרסמה בצהריים (ד) כי 738 בני אדם נוספים מתו מנגיף הקורונה ב-24 השעות האחרונות. הדיווח הנוכחי הפך להיות הגבוה ביותר שפרסמה ספרד מאז תחילת ההתפרצות בסוף החודש שעבר. לפי הדיווח מספר הנדבקים בספרד עלה בתוך יממה בכמעט 8,000 ועומד על כ-47,610, כך על פי "סוכנויות הידיעות". הנתונים האלה מגיעים כשברקע נשמעים דיווחים צוותי רפואה במדינה על מחסור בכוח אדם ובציוד רפואי, המקשים עליהם, כמו על עמיתיהם באיטליה ובמדינות אחרות, להתמודד עם מספר הנדבקים ההולך וגובר, המגיע אליהם מדי יום.

בצרפת הזהיר נשיא התאחדות בתי החולים כי מספר המתים מהנגיף בארצו גבוה בהרבה מזה שהממשלה מפרסמת, משום שנתוני הממשלה נוגעים רק למי שמת בתוך בתי החולים בלבד. נכון לאתמול, עד כה מתו בצרפת 1,100 בני אדם מהנגיף, ובימים האחרונים הולך וגדל מספר המתים היומי. לדבריו, אם בחישוב ייכללו גם המתים בבתי האבות או בבתיהם הפרטיים – המספר יהיה גבוה בהרבה.

בגרמניה, מדינה ששיעור התמותה בה מהנגיף, לפחות לפי הנתונים הרשמיים, נמוך למדי ורחוק מזה של איטליה וספרד, עדכנו היום כי מספר הנדבקים עלה ל-31,554 ומספר המתים הגיע ל-149. מדובר בעלייה של 4,191 נדבקים ו-36 מתים תוך יממה אחת בלבד.

ברצועת עזה, שם נספרו עד כה שני נשאים בלבד, שלטון חמאס עובד באופן יעיל ומתכונן לתרחיש קשה של התפשטות הנגיף ברצועת עזה: "הם בנו מתקני בידוד כאילו חצי עזה עומדת להיות מבודדת, בקצב מדהים בצפון הרצועה ובדרום. הם מתכוננים לזה. ההסבר הוא שבכלל במזרח התיכון הוא שאי אפשר להפריד את הקורונה מהפוליטיקה והשלטון כי חמאס יודע שאם באמת הקורונה תתפשט ברצועת עזה זו תהיה בעיה עבורו", כך אמר היום צבי יחזקאלי.

ומה קורה ברשות הפלשתינית? יחזקאלי לא רואה הבדל בינינו לפלשתינים: "מדובר ביחידה גיאוגרפית אחת. גם שם אמצעי הזהירות מאוד מוגברים. מי שמנהל את זה, זה לא אבו מאזן שגזר על עצמו בידוד, הוא בקבוצת הסיכון, הוא בן 84, ולכן לא רוצה בכלל להתעסק בעניינים האלה. גם ביו"ש יש משמעת, זה מאוד דומה לנו, וגם ניכר בהוראות ובדרכי הפעולה שזה די דומה".

באיראן נרשמה ההתפרצות החמורה ביותר של הקורונה במזרח התיכון. המדינה האסלאמית חצתה היום את רף 2,000 המתים והגיעה ל-2,077, ביממה החולפת נוספו לה עוד 143 קורבנות. מספר הנדבקים הרשמי עלה ל-27,017. באיראן מעריכים כי המשטר מסתיר את נתוני האמת וכי בפועל הם חמורים יותר.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן