סערה בעקבות התפטרות אדלשטיין: "הפר את החלטת בג"ץ"

בעקבות התפטרותו הדרמטית של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, המערכת הפוליטית סוערת. משמאל טוענים כי עליו להעלות בכל זאת את ההצבעה על בחירת היו"ר למליאה, מימין תוקפים את בג"ץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/20 11:34 כט באדר התשפ

סערה בעקבות התפטרות אדלשטיין: "הפר את החלטת בג"ץ"
שופטי בית המשפט העליון, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות התפטרותו של יו"ר הכנסת,ח"כ יולי אדלשטיין. לאחר שאמר כי פסיקת בג"ץ פוגעת בכנסת ובדמוקרטיה. ח"כים משמאל זעמו על ההחלטה שלא לכנס את הדיון היום, על אף ההתפטרות, ומנגד בימין בירכו את אדלשטיין על ההחלטה להתפטר.

יולי אדלשטיין התפטר: "בג"ץ מחרב את עבודת הכנסת, החלטה מסוכנת"

שרת התרבות והספורט מירי רגב כתבה: "כפיים. גנץ, לפיד, אשכנזי, בוגי וליברמן, הצלחתם.אתם חתומים בדפי ההיסטוריה על אחד המהלכים השפלים ביותר שידעה הדמוקרטיה הישראלית. יו"ר הכנסת מתפטר בשעת חירום שהאנושות לא ידעה כמוה. הנה, קיבלתם מה שרציתם, קחו את זה מכאן, נהלו זאת לבד, מיעוט יהודי יחד עם רשימת תומכי הטרור".

השר בצלאל סמוטריץ' כתב: "יו"ר הכנסת יואל יולי אדלשטיין מקריב את עצמו בממלכתיות ראויה להערכה על מזבח הדיקטטורה השיפוטית. בהתפטרותו מגן יו"ר הכנסת על הדמוקרטיה הישראלית ועל עצמאותה החשובה של הכנסת ומסרב לקיים פסיקה שדגל שחור מתנוסס מעליה. 
יום עצוב למדינת ישראל".

השר אופיר אקוניס: "יולי אני גאה בך ומצדיע לך. כחול לבן - אני מתבייש בכם".

ח״כ אופיר סופר (ימינה) אמר: "התפטרותו של יולי מבטאת את השבר הגדול בו נמצא עם ישראל.
‏יולי אסיר ציון, ממלכתי, נאמן ארץ ישראל, עם ישראל ותורתו. אין ראוי ממנו לכהן כיו"ר הכנסת בעת הזו. ‏אופן התפטרותו הינו קריאה נוספת לכולנו נבחרי הציבור להתעשת ולפעול להקמת ממשלת חירום לאומית".

ח"כ אורי מקלב אמר כי "התפטרות יו"ר הכנסת אדלשטיין משקפת את האנרכיה השלטונית של שלטון הבג"ץ לאורך זמן רב במדינה ואת הפערים בין עת החירום שהעם והעולם נמצא בו לבין ההתנהלות הפוליטית והאחראית שהיתה מצופה מאנשי כחול לבן. עוד לא מאוחר, זה העת לתקן זאת".

מנגד, ח"כים בליכוד קראו לאדלשטיין לחזור בו. ח"כ מיקי זוהר אמר כי  "החלטתו של אדלשטיין להתפטר מהכנסת מובנת, התנהלותו של בג״ץ חסרת אחריות, הרסנית ומוטה בדיוק כמו התנהלותם של כחול לבן, ליברמן והמשותפת.
אני קורא לרה״מ- הפסק את המגעים עם כחול לבן לאחדות, המתן לקבלת המנדט מהנשיא ונסה להקים ממשלה.
אם לא תצליח להקים, בע״ה ננצח בבחירות".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד אמר כי "החלטת יו"ר הכנסת להתפטר מצערת.הוא יו"ר הרשות המחוקקת ודווקא למען הרוח הממלכתית ולמען משטר תקין הוא היה צריך להודיע לבג"צ שאין להם סמכות בנוגע לסדר הדיון בכנסת. יולי, אתה עדיין יכול להתחרט ולמשוך את מכתב ההתפטרות. אחרת זה יהיה פספוס גדול שיעלה לכולנו ביוקר עכשיו ובעתיד".

זעם בשמאל: "ההתפטרות לא מבטלת את פסיקת בג"ץ"

חברת הכנסת מרב מיכאלי לעומת זאת אמרה כי: "‏מרגישות את זה? אמות הספים רועדות. יו"ר הכנסת מבזה את בית המשפט העליון. המשבר החוקתי הזה הוא התחתית שאליה הגענו בעשר שנות מדרון חלקלק של שלטון נתניהו המושחת. היום יותר מתמיד חייבת לקום דחוף ממשלה שתחליף את נתניהו עכשיו".

ח״כ תמר זנדברג בתגובה להתפטרות טענה: ״התפטרות אדלשטיין לא מבטלת פסיקת בג״ץ. אם לא יכול מצפונית לקיימה טוב שהתפטר אבל הפסיקה לא נוגעת לו כאזרח פרטי אלא כיו״ר מוסד שלטוני. או שהוועדה המסדרת לוקחת פיקוד ומפעילה את הכנסת או שהיא בוחרת סגן שיעשה זאת. בכל מקרה אדלשטיין לא יכול להפר פסיקת בג״ץ בהתפטרות והכנסת חייבת לקיימה״.

ח"כ עופר כסיף צייץ: "אדלשטיין הפר את פסיקת בג"ץ בשירות נתניהו ובכך גורר אותנו למשטר רודני. הוא אומר שבא ממשטר אפל, אך למעשה לשם הוא גורר אותנו. אזרחי ישראל ששאריות הדמוקרטיה יקרות להם חייבים למחות כעת."

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "התפטרות אדלשטיין, על פי החוק, תיכנס לתוקף תוך 48 שעות, ולכן, למרות ההתפטרות, על אדלשטיין לציית להחלטת בג"ץ ולכנס היום ישיבה ולהצביע על זהות יו"ר הכנסת הבא. אם אדלשטיין לא יכנס את הישיבה לאלתר, התנועה תפנה לבג"ץ".

‏ח״כ אלי אבידר: "אדלשטיין גנב את המליאה. נתן לנתניהו עוד 48 שעות לתרגילים. בגין מתהפך בקברו כשהוא רואה את חוסר הממלכתיות. פרצופו של הליכוד."

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן