ההנחיות יוחמרו: התחבורה הציבורית תושבת, האכיפה תוגבר

סגר כללי לא יוטל בינתיים, אך ההגבלות יוחמרו; התחבורה הציבורית תושבת כליל, הגבלות התנועה יוחמרו, והאכיפה על יציאה מהבית שלא במקרי חירום תוגבר דרמטית. בהמשך הערב יפורסמו ההנחיות המפורטות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 23/03/20 19:12 כז באדר התשפ

ההנחיות יוחמרו: התחבורה הציבורית תושבת, האכיפה תוגבר
התחבורה הציבורית תושבת כליל, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

סגר כללי עדיין אין במדינת ישראל, על אף דרישת משרד הבריאות, אך המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה מתגבר. בתום דיון שנמשך 7 שעות, בו השתתפו שרים ומנכ"לי משרדים, ושורת מומחים בתחום הבריאות ובתחומים נוספים, הנחה ראש הממשלה נתניהו להגביר באופן דרמטי את האכיפה על הגבלות התנועה וכן להכין נוסח החלטה להחמרת הגבלות התנועה, למעט עבודה, הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים (ומקרים חריגים נוספים). זאת במטרה לצמצם מגע ולמנוע את המשך התפשטות נגיף הקורונה. ההחלטה תהיה בתוקף ל-7 ימים מרגע אישורה. 

תקנות משרד הבריאות

תקנות משרד הבריאותצילום: משרד הבריאות

ההנחיות בעניין הגעה לעבודה לא השתנו בשלב זה. במקרה ויהיה עדכון להנחיות - יינתן זמן התארגנות. האפשרות להצטייד במזון, תרופות ומוצרים חיוניים לא תוגבל גם לאחר אישור ההחלטה. ההחלטה טעונה אישור ממשלה, במסגרת התקנות לשעת חירום. 

בנוסף, לצוות הכלכלי, שיציג מחר את תכנית הסיוע המסיבי לעצמאים שכירים ועסקים, הנחה רה"מ על הקמת צוות להגדלה נוספת של הבדיקות לאיתור חולים וצוות נוסף לבדיקות סקר לכלל האוכלוסייה.

בדיון נשמעו סקירות מפי כלל הגורמים שהשתתפו בו ודנו בהשלכות של כל אחת מהאפשרויות שעלו. השתתפו בו שר הבריאות, שר הביטחון, שר הבט"פ, שר האוצר, שר הכלכלה, שר האנרגיה, שר המשפטים, ר' המל"ל, היועמ"ש, נגיד בנק ישראל, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, ר' המועצה הלאומית לכלכלה, מ"מ מפכ"ל המשטרה, סגן הרמטכ"ל, משנה למנכ"ל משרד הבריאות, ר' שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ר' אגף בט"פ ועורף במל"ל, פרופ' בליצר, פרופ' אשכנזי וד"ר אסף (שגיבשו את המודל להתפשטות נגיף הקורונה במשרד הבריאות) וגורמי מקצוע נוספים. במהלך הדיון הוזמנו להביע את דעתם גם פרופ' רוטשטיין, פרופ' שוקי שמר ופרופ' גבי ברבש.