משרד הבריאות דורש: הטלת סגר מוחלט, שרים התנגדו

במהלך דיון מיוחד שכינס ראש הממשלה, דרשו נציגי משרד הבריאות הטלת סגר מוחלט של שבעה ימים לפחות, למנוע את התפשטות הנגיף. חלק מהשרים מתנגדים, בשל הפגיעה במשק. ההערכה: ההגבלות יוחמרו

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 23/03/20 17:44 כז באדר התשפ

משרד הבריאות דורש: הטלת סגר מוחלט, שרים התנגדו
רחובות ירושלים. כמעט סגר, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

דיון מיוחד שכינס היום (ב') ראש הממשלה נתניהו, בנושא התפשטות הקורונה בישראל, בו השתתפו שרים ומנכ"לי משרדים, וכן מומחים מהאוניברסיטה העברית, שהציגו נתונים בתחום התפשטות המחלה, עדיין נמשך בשעות אלו, ונראה כי המחלוקות קשות.

תקנות משרד הבריאות

תקנות משרד הבריאותצילום: משרד הבריאות

במשרד הבריאות דרשו בדיון להטיל סגר כללי על מדינת ישראל, למשך שבעה ימים לפחות, במטרה למנוע את התפשטות הנגיף והדבקות בקרב האוכלוסייה, ולבטל את כל פעילות המסחר, למעט מזון ותרופות. שרים שהשתתפו בדיון התנגדו בתוקף לדרישה, בשל המשמעויות הכלכליות ההרסניות של החלטה כזו.

בדיון השתתפו גם רופאים ומומחים בתחומים שונים. לא כל המומחים הסכימו עם דרישות משרד הבריאות לגבי הטלת סגר כללי, אך שוררת תמימות דעים בצורך להקטין התקהלויות. אחר הצהריים יצאו המשתתפים בדיון להפסקה, וראש הממשלה  ביקש מהם להגיע להסכמות משותפות.

מניין החולים בישראל עומד היום על 1,238 איש, מתוכם 24 במצב קשה ו-34 במצב בינוני. 464 מהחולים נמצאים באשפוז ביתי, ועוד 120 בבתי המלון. כשבעים וארבעה אלף איש נמצאים בבידוד ביתי.

מצב חולי הקורונה בישראל

מצב חולי הקורונה בישראלצילום: משרד הבריאות

ביהודה ושומרון יש כיום, על פי נתוני מועצת יש"ע, 85 חולים ו-4,112 אנשים הנמצאים בבידוד.