רבנים בכירים על טבילת נשים בקורונה: מגע בין בני זוג לפני טבילה נוגד את ההלכה

סערת במקוואות: שורת רבנים בכירים, בניהם הרב יעקב אריאל, הרב צפניה דרורי והרב שמואל אליהו חתמו על איגרת המסבירה כי גם בימי הקורונה חשוב לשמור על טהרת המשפחה: "המקוואות שאנו אחראים עליהם במקומותינו עוברים חיטוי מיוחד בהנחיית משרד הבריאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/20 22:29 כו באדר התשפ

רבנים בכירים על טבילת נשים בקורונה: מגע בין בני זוג לפני טבילה נוגד את ההלכה
מקווה נשים, צילום: פלאש 90. אורי לנץ

שורה של רבנים בכירים חתמו על איגרת, בה הם הסבירו כי גם בימי משבר הקורונה צריך להישמר בטהרת המשפחה ומבטיחים כי המקוואות שהם אחראיים עליהם עוברים חיטוי מיוחד בהנחיית משרד הבריאות ובפיקוח צמוד של משרד הדתות. 

"הרינו להודיע בזאת שהדבר אשר פורסם על היתר מגע בין בני זוג לפני טבילה הינו נוגד את ההלכה ואת יסודותיה הן מדין תורה והן מדין דרבנן! זוהי עמדת כל רבני ישראל בכל הדורות.אנו נמצאים בתקופה מאתגרת, המזכירה לנו זמנים קשים אחרים מההיסטוריה של עם ישראל.זוהי עת לחיזוק הבית בפן הרוחני וזמן של נסיון אמיתי שהקב"ה מעמיד אותנו ואנו מצווים לעמוד בנסיון בעוצמה וביראת שמיים", הסבירו הרבנים במכתבם.

צילום: ללא

עוד כתבו הרבנים: "מופצות שמועות שונות ביחס למקוואות. יש לדעת שהמקוואות שאנו אחראים עליהם במקומותינו עוברים חיטוי מיוחד בהנחיית משרד הבריאות ובפיקוח צמוד של משרד הדתות. במי המקווה על פי התקן אחוז משמעותי של כלור שמנטרל את הנגיף. בנוסף, יש לעשות בבית את כל ההכנות הדרושות ולהגיע אל המקווה לטבילה בלבד, בלי להשתמש במלתחות ובמקלחות וכן ניתן להגיע עד המים עם כפכפים ולהורידם לפני הטבילה.אנו מחזקים את ידי הבלניות על עבודת הקודש ודואגות בכל העת שהמקוואות ישארו פתוחים לנשים לטבילה כדת וכדין".

על המכתב חתומים בין היתר, הרב אליקים לבנון, הרב חננאל אתרוג, הרב דני סטיסקין, הרבנית ד"ר חנה קטן, הרבנית ד"ר מלכה שנוולד והרבנית ד"ר מירב (טובול) כהנא.

החשש מנגיף הקורונה, העלה דילמה קשה עבור הנשים רבות כיוון שהן לא ידעו אם המקוואות נקיים דיים בכדי להיכנס אליהם, ואם יש חשש להידבקות, אולי כדאי שלא לטבול, אולם מכתב הרבנים ביטל את החשש.