איך נערכים במקוואות לטבילת טהרה? בלנית מספרת על הטבילה בימי הקורונה

לימור קליינמן, בלנית במקווה נשים, מספרת איך מתבצעת הטבילה בימים אלו; הנחיות משרד הבריאות, חיטוי, ניקיון וכמה שפחות מגע וזמן שהייה במתחם המקווה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/20 09:27 כו באדר התשפ

איך נערכים במקוואות לטבילת טהרה? בלנית מספרת על הטבילה בימי הקורונה
מקווה. ארכיון, צילום: פלאש 90. אורי לנץ

בצל התפשטות הקורונה וההנחיות המחמירות של משרד הבריאות בנוגע להיגיינה וליציאה מהבית, עלתה במלוא חריפותה שאלת טבילת נשים במקווה, אחד מיסודות הבית היהודי. משרד הבריאות פרסם רשימת הנחיות מחמירה לבלניות, איך בדיוק יש לחטא ולטפל במקווה, כדי לאפשר את הטבילה גם בימים מורכבים אלו.

לימור קליינמן, בלנית במקווה, סיפרה בפוסט בפייסבוק כיצד היא מבצעת את ההנחיות, ולמעשה מה קורה במקוואות - לפחות בזה שלה - בתקופה הזו. היא מדגישה בפוסט כי אין בכוונתה לעסוק בשאלת הטבילה עצמה (על כך - בכתבה אחרת שתעלה בהמשך היום באתר), אלא בעשייה בפועל.

הטבילה במקווה בימי הקורונה - לימור קליינמן:

1. לפני המשמרת שלי כבלנית מתנדבת במקווה טהרה לנשים הגעתי מוקדם בכפול יותר מזמן כדי לחטא כל פינה אפשרית במרחב המקווה.

2. הדרישות לניקיון הם כלכך יסודיות שאין מצב שאפילו הניקיון בבית שלי מתקרב לזה, ואני מחשיבה את עצמי אישה נקיה מאוד.

3. דף ההנחיות שקיבלנו ממשרד הבריאות ארוך יותר ממגילת העצמאות, אין שום דבר שנזנח או נשכח.

https://www.facebook.com/limor.kleinman/videos/10156991211630986/

4. לכבוד ימי הקורונה התחדשנו במד כלור שבו אנחנו בודקות כל יום את רמת הכלור במים, משהו שלא עושים באף יום רגיל. לא מטבילים אף אישה אם רמת הכלור לא מדויקת וכזו שהורגת כל נגיף חי.

5. תמיד חלמתי על מדים לבלנית - ותראו איזה סטייל קיבלתי :)

6. חוץ מזה אסור לבלנית לעבוד בלי כפפות, ובמיוחד לא לא להתקרב בלעדיהן לידיות דלתות החדרים. בלנית לא נוגעת בטובלת ולא לוחצת לה את היד, גם אם היא מבקשת ואפילו עם כפפות!

7. המים בבור המקווה מוחלפים בכל יום, ומדובר במקווה יישובי יחסית קטן למקוואות אחרות.

8. כל הטובלות נדרשות להגיע מוכנות לטבילה, בלי הכנות בחדרי המקווה, אפילו בלי שטיפה, ואת מי שהגיעה לא מוכנה נאלצתי לשלוח בכאב לב הביתה, אבל זה מה שמבטיח שיש אינטראקציה מינימלית של נשים עם מרחב המקווה.

לימור קליינמן בפעולה

לימור קליינמן בפעולהצילום: באדיבות המצולמת

9. כל הטובלות נדרשות לשטוף את הידיים והפנים בסבון לפחות 20 שניות לפני הטבילה וגם אחריה.

10. והשוס - נמצא האלכו-ג'ל בעל הניחוח המושלם והוא אצלנו ביציאה מהמקווה, וזה כדי שאת, הטובלת הגיבורה שמתבקשת לנקות את ידייך לפני צאתך הביתה, תוכלי לחזור עם ידיים מדיפות מניחוח לבנדר רענן.

קליינמן מסיימת: "ולסיכום המשמרת שלי, אגיד פה בקול ברור את מה שאמרתי לכל הטובלות שלי באותו ערב "אתן גיבורות! אתם אלופות! אני פשוט מעריצה!"