הרב לאו הכריז: יום תענית למיגור הקורונה

הרב הראשי ביקש ממי שיכול לקבל עליו ביום רביעי, ערב ראש חודש ניסן, יום צום: "מי שקשה לו הדבר, או מסוכן בריאותית, יקבל על עצמו תענית דיבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/20 21:20 כו באדר התשפ

הרב לאו הכריז: יום תענית למיגור הקורונה
הרב דוד לאו. , צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, שלח איגרת בה קבע כי ביום רביעי הקרוב, ערב ראש חודש ניסן, מי שיכול יקבל עליו תענית, לפחות לחצי יום לצורך מיגור התפשטות נגיף הקורונה. 

"המצב קשה, כולם חווים את להט החרב המתהפכת שמכה בכל רחבי תבל", הסביר הרב לאו והוסיף: "בעת הזו בד בבד עם הקפדה מלאה על הנחיות גורמי הרפואה, על כל אחד לבחון דרכו ולהטיב מעשיו, הן במצוות שבין אדם לחברו והן במצוות שבין אדם למקום".

צילום: ללא

הרב לאו הורה, למי שיכול, לצום ביום רביעי, ערב ראש חודש ניסן: "לשיטת רבי יהושע שבניסן נברא העולם זהו ערב ראש השנה, יום תפילה ותחנונים. אבקש שכל מי שיכול יקבל עליו תענית, אפילו חצי יום, מי שקשה לו הדבר, או מסוכן בריאותית, יקבל על עצמו תענית דיבור". 

עוד הסביר הרב לאו כי בתפילת מנחה נתפלל את סדר הסליחות המקובל לישועה וסדר תפילת יום כיפור קטן. הרב חתם את האיגרת בברכה לרפואת החולים: "ה' הטוב יאזין לתפילתנו ויעננו מכל גזרות קשות, יושיע ברחמיו הרבים את עמו ישראל ואת כל בני תבל הזקוקים לכך".