נתניהו: "לפיד רוצה לשים אדם שלו כיושב ראש הכנסת, שלא נוכל לעבוד איתו"

ראש הממשלה התייחס לדיון על העתירה נגד יו"ר הכנסת אדלשטיין בבג"ץ וטען כי דרישתם של כחול לבן תגרור לבחירות נוספות: "ביד אחת כחול לבן מדברים על אחדות וביד שנייה הם מנסים להדיח את יושב ראש הכנסת. זאת לא אחדות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/20 20:26 כו באדר התשפ

נתניהו: "לפיד רוצה לשים אדם שלו כיושב ראש הכנסת, שלא נוכל לעבוד איתו"
גנץ ונתניהו. בקרוב ביחד?, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתום הדיון בבג"ץ בעתירתם של כחול לבן בגין החלפתו של יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין, ראש הממשלה נתניהו תקף את בקשתם להחליף את היו"ר וטען כי זה יקשה על עבודת הממשלה. 

"כחול לבן רוצים לקבוע דברים שלא היו בכנסת מעולם בהסכמה והם רוצים להדיח את יושב ראש הכנסת. יאיר לפיד רוצה לשים אדם שלו כיושב ראש הכנסת אדם שלו שלא נוכל לעבוד איתו. הגענו להסכמה שאני אהיה ראש הממשלה לשנה וחצי ובני גנץ יבוא אחריי לאותה תקופה ובכל תקופה יהיה יושב ראש כנסת ושר אוצר מהמפלגה של ראש הממשלה. אחרת הממשלה לא יכולה לתפקד. אז ביד אחת כחול לבן מדברים על אחדות וביד שנייה הם מנסים להדיח את יושב ראש הכנסת. זאת לא אחדות", טען ראש הממשלה.

נתניהו תקף את ח"כ לפיד על סרבנותו להיכנס לממשלה בראשותו: "לפיד מנסה עם היבא יזבק ובל״ד להעביר חוקים איראניים שימנעו ממני להתמודד לראשות הממשלה ולעשות בחירות תוך כדי הקורונה. הסירוב של כחול לבן לאחדות היא בהכרח תגרור את ישראל לבחירות רביעיות שלא נוכל לטפל בבריאות ובחיים של אזרחי ישראל והם יביאו לקריסה כלכלית של המוני אזרחים. אני קורא לגנץ לעשות את הדבר הנכון, לבוא לממשלת חירום לאומית, שנסיבות הקורונה מחייבות".

גורמים בכחול לבן הגיבו לדברי נתניהו, וטענו: "אין הסכמות באף אחד מהנושאים שציין נתניהו אלה היו הצעות אבל אין עליהן הסכמה. ההצעות נדחו". 

הדיון בבג"ץ הסתיים לפני שעה קלה ללא החלטה כאשר יועמ"ש הכנסת, איל ינון מתנגד לדרישת כחול לבן וטען כי זו לא העת לשינויים בתקנון, לעומתו היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט טען כי הכנסת צריכה לחזור לתפקוד כמה שיותר מהר.