נתניהו: "ייתכנו עוד רבבות מתים בישראל"

ראש הממשלה הודיע כי קיימת אפשרות לעוד החמרות בהנחיות, ומעדכן שנכון לעכשיו מרכזי הקניות לא ייסגרו. נתניהו מבטיח כי אנשים יקבלו את דמי האבטלה. לטענתו ממשלת אחדות עדיין רחוקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/20 21:27 כה באדר התשפ

נתניהו: "ייתכנו עוד רבבות מתים בישראל"
צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התראיין הערב לחדשות 12 ודיבר על מצב הקורונה בישראל. נתניהו התייחס לשלל נושאים, גם לעניין סכנת החולי בישראל, האבטלה וגם לנושאים הפוליטיים שלך הרכבת ממשלה. נתניהו הזהיר בראיון כי "בישראל יכולים להגיע לרבבות מתים, אף אחד לא יודע לאן זה יגיע". נתניהו מתייחס כמובן למקרה המוות הראשון בישראל מנגיף הקורונה, ומדווח כי ייתכנו החמרות בהנחיות. 

נתניהו מודיע כי ישנה אפשרות שיערכו בדיקות דם המוניות בקרב הציבור. נתניהו התייחס גם לעניין הבדיקות הנערכות מידי יום בישראל ודיווח כי "ייתכן ונגיע גם ל-20 אלף בדיקות ביום". הוא מודה כי ישנם עדיין חוסרים בבדיקות אך מדובר בחוסרים יחסית שוליים. נתניהו התייחס גם בחומרה לכך שבישראל רבים מהישראלים יצאו החוצה לפארקים במהלך השבת. נתניהו טוען כי "הצלחנו להיות במצב יותר טוב משום שקיבלנו החלטה לסגור את הגבולות" ומקווה שהישראלים יחזרו לציית להנחיות.

גם לצד הכלכלי נתניהו התייחס, כזכור בישראל יש כבר למעלה מ-500 אלף מובטלים חדשים. "אנו נדאג לאזרחים, דאגנו לדמי אבטלה. אך צריך להיזהר, אדם צריך לדעת שיהיה לו פת לחם, אני דואג לאיזון שאנשים יוכלו להתקיים וכל האנשים הבריאים יוכלו לעבוד. אני עוד בודק כמה נוכל להתקדם. האם נוכל להגיע לבדיקה שתוכיח מי לא ידבק במחלה ולשלוח אותם לעבודה? אני מקווה שכן".

נתניהו התייחס גם למצב הפוליטי, ודיבר על המשא ומתן עם כחול לבן לממשלת אחדות: "הם ביקשו את תיקי חוץ וביטחון ושאנו נקבל את האוצר ויו"ר הכנסת" ומיד עקץ אותם שהם בכלל לא התעניינו בתיק הבריאות בתקופה זו. נתניהו מאשים את יאיר לפיד בכך שאין אחדות, "הם נוהגים בחוסר אחריות". נתניהו אומר כי הוא מכבד את החלטת הבוחר והוא מסכים לתת לבני גנץ להיות ראש הממשלה על פי הסכם למשך שנה וחצי. "אני מוכן להתחלק חצי בחצי אך הם רוצים להפר את זה, יאיר לפיד מוביל ניסיון השתלטות על תפקיד יו"ר הכנסת ובכך מונע אחדות. ראש ממשלה צריך יו"ר משלו, ולפיד מוביל לבחירות רביעיות". 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן