חולה ראשון מת מהקורונה, מניין החולים הגיע ל-833

אריה אבן, ניצול שואה, הוא הישראלי הראשון שהנגיף גבה את חייו. במהלך השבת נוספו עוד 178 חולים נוספים. משרד הבריאות דורש להקפיד לא לצאת מהבתים ללא צורך דחוף

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/20 19:02 כה באדר התשפ

חולה ראשון מת מהקורונה, מניין החולים הגיע ל-833
צילום: פלאש 90

בערב שבת הלך לעולמו אריה אבן, ניצול שואה, בן 88 והוא הראשון מישראל שנפטר בעקבות נגיף הקורונה. אבן התגורר בדיור המוגן בירושלים שבו התפרץ הנגיף, עקב הדבקה של אחת העובדות הסוציאליות במקום. אבן, יליד הונגריה וניצול שואה שעלה לארץ בשנת 1949, התגורר שנים רבות בירושלים והיה עובד בשירותי המדינה.

על פי משרד הבריאות נוספו במהלך השבת 178 חולים נוספים, והמניין הכולל עומד עכשיו על 833 חולי קורונה בישראל.  מצבם של 15 מהחולים מוגדר קשה, מצבם של 19 מוגדר בינוני, להבדיל 36 מהחולים כבר החלימו. חוץ מאבן ז"ל, עוד שלושה קשישים נוספים מאושפזים במצב קשה בבית החולים עין כרם בירושלים. 

משרד הבריאות מנחה את הציבור להישאר בבית- מזג האוויר היפה הוא לא סיבה לצאת החוצה. מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר:"אל תצאו מהבית. הקפידו על ההנחיות של משרד הבריאות, אחרת נמצא את עצמנו בהתפרצות משמעותית. אני מבקש מהציבור להישאר בבית, מי שיצא - נא לחזור הביתה". במשרד הבריאות העריכו כי במידה והציבור לא יענה להנחיות לא יהיה מנוס מלהחמיר את הצעדים. ההוראה יוצאת לאחר שבמהלך השבת נצפו ישראלים רבים מסתובבים בפארקים בניגוד להנחיות.