המשטרה מגיבה למפגינים: ההפגנה לא תואמה, וסיכנה את הנוסעים

במשטרה דוחים את הטענות כי ההנחיה לפזר את הפגנת השמאל בירושלים הגיעה מהממשלה, ומסבירים כי ההפגנה והשיירה לא תואמו מראש עם המשטרה, וסיכנו את הציבור

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 19/03/20 15:48 כג באדר התשפ

המשטרה מגיבה למפגינים: ההפגנה לא תואמה, וסיכנה את הנוסעים
ההפגנה מול הכנסת, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משטרת ישראל מגיבה אחר הצהריים (ה'), באופן חריג, לטענות של מארגני ההפגנה ושל פוליטיקאים מהשמאל, כי עצירת שיירת המחאה לירושלים, ובהמשך פיזור ההפגנה מול הכנסת, היו הוראה מגבוה של ממשלת ישראל. המפגינים מחו נגד נעילת ישיבת הכנסת על ידי יו"ר הכנסת אמש, בטענה כי מדובר בהרס הדמוקרטיה.

בהודעת המשטרה נאמר כי "גם בשעת חירום לאומית זו, משטרת ישראל מאפשרת ותמשיך לאפשר לכל אזרח את חופש הביטוי והמחאה ובכלל זה, לפעול במגבלות החוק ותקנות צו בריאות העם של משרד הבריאות. 

ההפגנה מול הכנסת, היום

ההפגנה מול הכנסת, היוםצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במשטרה מסבירים כי ההפגנה לא תואמה מראש, וסיכנה את הנוסעים בכביש: "לפני זמן קצר, בעקבות מחאה שלא תואמה עם המשטרה שכללה נסיעה לא חוקית של מאות כלי רכב על כביש ראשי במהירות איטית במיוחד ותוך הפרעה לתנועה (רכבים שמפעילים אורות חירום בכביש מהיר תוך נסיעה איטית ובכך מהווים סכנה למשתמשי הדרך).

חשוב להדגיש כי ההפרעה לתנועה החלה עוד כששיירת כלי הרכב החלה את דרכה מכביש שש ועד הגיעה לכביש אחד. 
בהתאם, המשטרה ביצעה פעילות אכיפה במקום ורשמה דו״חות תנועה בגין הפרעה לתנועה.
לראיה, עם סיום פעילות האכיפה והפסקת העבירה שוחררו הרכבים לדרכם. 

על פיזור ההפגנה מול הכנסת אמרו במשטרה כי "עם הגעת המוחים (200 לערך) לאזור הכנסת, המשיכו להפר את צו משרד הבריאות (התקהלות של מעל 10 אנשים) שוטרים במקום ופועלים לאכוף את הצו כנדרש".