שיירת מחאה נגד יו"ר הכנסת נעצרה בדרכה לירושלים

עשרות כלי רכב עשו דרכם לירושלים במחאה על התנהלותו של יו"ר הכנסת, אך נבלמו על ידי המשטרה שסגרה את הכביש. "אם לא נפעל עכשיו ישראל תהפוך לדיקטטורה". מוקדם יותר - התנועה לאיכות השלטון עתרה נגד אדלשטיין לבג"ץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/20 13:08 כג באדר התשפ

שיירת מחאה נגד יו"ר הכנסת נעצרה בדרכה לירושלים
ארכיון, צילום: פלאש 90

עשרות אזרחים עשו הבוקר את דרכם בשיירה של רכבים לכיוון ירושלים במטרה למחות נגד יו"ר הכנסת על התנהלותו מאתמול ובטענה כי הוא מביא "לסופה של הדמוקרטיה הישראלית". חברי השיירה הניפו דגלים שחורים כמחאה מחוץ לרכבם אך כוחות משטרה עצרו אותם בדרכם לירושלים וחסמו את כביש 1. מארגני המחאה טוענים כי אזרחים שכן הצליחו להיכנס לירושלים נהדפו על ידי שוטרים בניסיונם להגיע לכנסת.

"בתי המשפט סגורים, הכנסת לא מתפקדת כי אדלשטיין נדבק לכיסאו ותוקע הקמת וועדות. ביבי לקח לעצמו ולשריו סמכויות בלתי מוגבלות. השלטון עוקב אחרי האזרחים. החלטות מתקבלות באישון ליל בלי פיקוח כשראש ממשלת המעבר הנהנה העיקרי" מחה אחד ממארגני המחאה לחדשות N12.

אזרח נוסיף הוסיף ואמר "אם לא נפעל עכשיו ישראל תהפוך לדיקטטורה. בלי פיקוח, בלי הפרדת רשויות, דמוקרטיות נופלות לאט. הקורונה תישאר איתנו הרבה זמן ואם לא נתעורר גם הדיקטטורה". נציין כי מוקדם יותר, עתרה התנועה לאיכות השלטון לבית המשפט העליון נגד התנהלותו של אדלשטיין. "באופן תמוה ובניגוד לכל היגיון, השיקולים הפוליטיים הצרים של אדלשטיין עלו במשקלם על הצורך בקיומו והבטחתו של פיקוח פרלמנטרי הדוק על פעילות הרשות המבצעת, והובילו למחיקה טוטאלית של פיקוח ובקרה אלה" נכתב בעתירה.