מתגברים על הקורונה: עלוני השבת שתוכלו למצוא בבית הכנסת

משבר הקורונה מחמיר, אין מניינים גדולים בשבת והציבור נקרא להישאר בבתים. ועדיין- מספר עלוני שבת ייצאו לאור כרגיל. מו"ל "עולם קטן": "מדובר בהחלטה מורכבת וקשה שהתקבלה לאחר לבטים רבים, תחושת החשיבות והצורך של האנשים- גברה"

חדשות כיפה גלעד ארליך, חדשות כיפה 19/03/20 11:47 כג באדר התשפ

מתגברים על הקורונה: עלוני השבת שתוכלו למצוא בבית הכנסת
עלוני שבת, צילום: כיפה

משבר הקורונה בשיאו ומשרד הבריאות מורה לציבור להישאר בבתים. מספר רבנים אף הורו להתפלל ביחידות ולא להגיע לבית הכנסת, ועולם הפרסום מתערער. למרות זאת,  בניגוד לשמועות, מספר עלוני שבת החליטו בכל זאת להוציא לאור, גם השבת, גרסה מודפסת של העלונים. העלונים שבחרו בכל זאת להתגבר על הקורונה ולצאת בגרסה מודפסת הם: "עולם קטן", "שלום לעם", "שבת בשבתו" ו"קרוב אליך"

"נכון, מדובר בהחלטה מורכבת וקשה שהתקבלה לאחר לבטים רבים, אך תחושת החשיבות והצורך של האנשים בשגרה. הצורך בקריאת עלונים עם הפיצוחים בשבת יחד עם הרצון לספק לאנשים ידיעות ותוכן הוביל אותנו להוציא לאור את העלון, על אף המורכבויות והקשיים הרבים" כך אומר מו"ל "עולם קטן", איתן אורבך.

"התקשורת היא מצרך חיוני, אפילו שהיא לא אוכל או נייר טואלט. הרגשנו את זה בתגובות מהשטח, אנשים אמרו לנו שזה קריטי ושיש לזה ביקוש בשבת ואנשים יקחו את זה, בין אם יהיה מניין בבית הכנסת ובין אם לא".

לגבי ההפצה והחלוקה בבתי הכנסת, שהרי מסתמן כי לפי הנחיות משרד הבריאות כלל לא יהיו מניינים השבת. אומר אורבך, "ההפצה תהיה אותו דבר, על בסיס ההפצה הרגילה לבתי הכנסת, יחד עם מספר עלוני שבת נוספים: "שלום לעם", "שבת בשבתו" ו"קרוב אליך". ברור שתחושת הנחיצות והחשיבות עברה גם אצלם".

בית כנסת באפרת. מניין מצומצם ברווחים גדולים

בית כנסת באפרת בימי הקורונהצילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

 לדבריו, "ניגשנו לעבודה בגלל התחושות הללו, והרגשנו שזו תחושה ששותפים לה גם המפרסמים. השוק קשה בתקופות כאלה, עם המון סימני שאלה, לא ברור מה ומי יקנו השבוע, ובחודשים הקרובים, ומי יירשם לשנה הבאה. ועדיין, גם הם נרתמו, ולמרות הספקות והקשיים המשיכו לפרסם".

מבחינת תוכן ופורמט, לא נעשו התאמות מיוחדות. אורבך מתאר כי "היה חשש שנוציא מהדורה יותר מצומצמת עם מספר עמודים קטן יותר ופחות תוכן. אבל בסוף, "עולם קטן", וכחלק מהיציאה עם הסכין בין השיניים, יוצא באותו גודל ואותה מהדורה כרגיל. נכון שהיו שאלות והתחבטויות, אם ללכת על הגודל ולא לוותר. אפשר לומר שלמרות הכל, כן יהיו עלונים בשבת". 

אורבך מוסיף כי "הגבאים יודעים שהעלון יוצא, כך שגם גבאי שאין אצלו מניין השבת, מוזמן להפיץ את ההודעה, והציבור מוזמן לקחת את העלונים, כמובן לפי הנחיות משרד הבריאות. אנו מקווים ומעריכים שככל שבת שעולם קטן נחטף, גם השבת הוא ייחטף"

לסיום אומר אורבך בנוגע לשבתות הבאות, כי "ברור שהעניין מורכב ולא ברור, אבל עדיין קיימת אצלנו תחושת החשיבות והרצון להמשיך. אי אפשר לדעת כמה יוחמר המצב שבוע הבא, וברורה לכולנו המורכבות. בסוף, אנחנו שותפים לעם ישראל עם סימני השאלה הללו, ומקווים כמובן שתהיינה בשורות טובות." 

רוצים לקרוא את "עולם קטן" בנחת כבר היום במחשב או בסמארטפון? לחצו כאן לגיליון הדיגיטלי:


להורדת הקובץ

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן