השר ארדן הורה לגופי הביטחון: להיערך לסגר מלא

השר לביטחון פנים הורה לבכירי המשטרה ושירותי החירום להיערך לסגר מלא על ישראל, במסגרת המאמצים לבלימת התפשטות הקורונה, החלטה שעשויה להתקבל בקרוב: "בלתי נמנע אך יכול להציל חיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/20 11:24 כב באדר התשפ

השר ארדן הורה לגופי הביטחון: להיערך לסגר מלא
גלעד ארדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

נערכים לסגר מלא בימים הקרובים? השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הורה למשטרה ולבכירי גופי ביטחון הפנים, להיערך ליישום החלטה כזו, אם תתקבל בקרוב, במסגרת המאמצים להגבלת התפשטות הקורונה, כך דווח בחדשות 12. על פי הדיווח, במהלך דיון טלפוני של ראשי גופי ביטחון הפנים - המשטרה, מערך הכיבוי וההצלה ועוד - אמר ארדן כי הוא סבור שאין מנוס מהחלטה כזו: "אני סבור שבמצב שנוצר זוהי החלטה בלתי נמנעת שתציל חיים רבים".

ארדן ביקש מכלל הגופים להציג לו בדחיפות תכנית מפורטת למימוש החלטה כזו, אם אכן תתקבל בקרוב. משמעותו של סגר מלא צפויה להיות שרק עובדים חיוניים יורשו לצאת מבתיהם, ושאר האזרחים יורשו לצאת לצורך הצטיידות או קבלת טיפול רפואי בלבד. על פי הדיווח, במצב כזה המשטרה תהיה אחראית על אכיפת הסגר, ופיקוד העורף יספק מוצרים חיוניים לאזרחים שיזדקקו לכך.

עוד דווח כי ארדן אמר בדיון, שעדיף לנקוט באמצעים קשים לזמן קצר כדי לנצח את הקורונה בזמן הקצר ביותר ולמנוע מקרי מוות.

בראיון לחדשות כיפה בשבוע שעבר התייחס השר לביטחון פנים לנושא, ואמר כי "אם הממשלה תחליט על סגר מסוים במדינה, וצריך לוודא שהתושבים לא יצאו לערים אחרות, המשטרה אמורה להיות אמורה מוכנה גם למקרה כזה. עוד לא הוחלט האם זה יבוצע רק על ידי המשטרה או בשילוב הצבא, זה יוחלט מהמשך. אנחנו רחוקים מהתרחיש הזה ואם כולנו נגלה אחריות לא נגיע אליו".