חמ"ל משותף להתמודדות עם הקורונה בין ישראל לפלסטינים

דובר הממשלה הפלסטינית: "רמת המעורבות שלנו והקשרים בינינו לבין הישראלים, לא מאפשרת לנו להסס בנוגע לתיאום ברמה הגבוהה ביותר, זאת כדי למנוע את המשך המגפה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/20 08:21 כב באדר התשפ

חמ"ל משותף להתמודדות עם הקורונה בין ישראל לפלסטינים
הקורונה בישראל. אילוסטרציה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ההתמודדות עם התפשטותנגיף הקורונה לא נגמרת בתחומי הקו הירוק. דובר הממשלה הפלסטינית איבראהים מלחם, הודיע הלילה (ד') על הקמת חמ"ל משותף בין ישראל לרשות הפלסטינית להתמודדות עם התפשטות הנגיף. לדבריו: ""רמת המעורבות שלנו והקשרים בינינו לבין הישראלים, לא מאפשרת לנו להסס בנוגע לתיאום ברמה הגבוהה ביותר, זאת כדי למנוע את המשך המגפה".

עוד הוסיף, בנוגע להחלטה להלין את הפועלים שעובדים בישראל במקומות עבודתם, "הפועלים הם הגורם מספר אחד להעברת הווירוס, ישראל היא שהציעה להלין אותם במקומות עבודתם". לגבי הפועלים העובדים ביישובי יהודה ושומרון, הדגיש מלחם כי "עליהם לא להגיע לעבודה ביישובים, שהפכו למוקדים להתפשטות הנגיף". 

אתמול שר הביטחון נפתלי בנט החליט להתיר החל כניסה של פועלים וסוחרים פלסטינים במגזרים חיוניים למשק הישראלי, בתנאי שהמעסיקים יספקו להם לינה. לפי הודעת השר בנט, מעברי הסחורות יפעלו כרגיל, כולל מעבר כרם שלום. הסגר על מרחב בית לחם יימשך. 

נזכיר כי מדובר ב- 80,000 פועלים שעובדים בישראל, שיידרשו לישון במקום עבודתם ולא לשוב לביתם, בעקבות החשש להידבקות בכפרים הפלסטיניים. רישיון הכניסה לישראל של העוברים על הנחיות אלו, ישלל. כ - 2000 עובדי בריאות וסיעוד פלסטינים כן יוכלו לשוב לבתיהם בסיום כל יום, אך לא ברור היכן יטופלו הנדבקים בקורונה, האם בבתי החולים של הרשות או בבתי החולים הישראליים.

בתוך כך, ראש המנהל האזרחי, תת-אלוף רסאן עליאן, הודיע אמש (ג') על סגירת כלל אתרי התיירות ושמורות טבע ביהודה ושומרון החל מאתמול ועד להודעה חדשה. ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב, בהתאם להנחיות משרד הבריאות ובתיאום עם מנכ״ל רשות הטבע והגנים.