השר גלנט: התפרצות קורונה במקבצי דיור לקשישים – תרחיש מציאותי ומסוכן

שר העלייה והקליטה הורה על שורת הגבלות במקבצי הדיור לקשישים, הנמצאים תחת אחריות המשרד ברחבי הארץ. גלנט: "אני קורא לציבור המתגורר במקבצי הדיור – נהגו באחריות והישמעו להנחיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/20 16:34 כא באדר התשפ

השר גלנט: התפרצות קורונה במקבצי דיור לקשישים – תרחיש מציאותי ומסוכן
השר יואב גלנט, צילום: פלאש 90

 

עם המשך התפשטות נגיף הקורונה, קיים היום (ג) שר העלייה והקליטה, השר יואב גלנט, הערכת מצב בהשתתפות מנכ"ל משרד העלייה והקליטה ואנשי המשרד, נציג המועצה לביטחון לאומי (המל"ל) ונציגי משרד הבריאות. 
גלנט דיבר בהערכת המצב על הסיכון המוגבר שנמצא באוכלוסיית המבוגרים: "האוכלוסייה השוהה במקבצי הדיור הינה אוכלוסייה בקבוצת סיכון מוגבר. הידבקות באחד המתחמים היא תרחיש ריאלי ומסוכן מאוד למאות הדיירים. עלינו לנקוט צעדים מחמירים למניעת הדבקה, ולהתכונן למצב של הדבקה. כבר בשלב זה, נדרשת היערכות של פיקוד העורף לנטילת אחריות על ניהול המתחמים ובקרה על הנעשה בהם. אני קורא לציבור המתגורר במקבצי הדיור – נהגו באחריות והישמעו להנחיות".    


בסיכום הדיון הורה השר על היערכות מנע במקבצי הדיור ואלו הן ההנחיות:

  • ייאסרו ביקורים במקבצי הדיור ותאושר כניסת גורמים חיוניים בלבד
  • צמצום ככל הניתן של שימוש בתחבורה ציבורית על ידי דיירי המקבץ
  • הפעילות בתוך המקבץ תיעשה בהתאם להוראות משרד הבריאות – איסור על התקהלות של יותר מעשרה אנשים בחדר, שמירה על מרחק, היגיינה אישית וכו'
  • גורמים חיוניים שכניסתם תאושר יחוייבו במילוי הצהרה, שמירה על מרחק משוהי המתחם ולבישת ציוד מיגון אישי.  

על מנת ליישם הנחיות אלו, העביר השר גלנט דרישה למל"ל כי פיקוד העורף יסייע לגורמי המשרד בקיום רצף נוכחות בכניסה למתחמים על מנת לוודא ביצוע ההנחיה. בנוסף נידונו הפעולות הנדרשות במצב של הידבקות אחד או יותר מהדיירים במקבצי הדיור והצורך לאספקת מזון, תרופות וציוד חיוני לדיירים אשר ימצאו בבידוד בחדריהם. במצב זה העלה השר את הצורך להיערכות מוקדמת של מערכת הביטחון באמצעות פיקוד העורף כדי לסייע לאוכלוסיה המבוגרת המתגוררת במתחמים אלו בעת מצב של הדבקות. 

משרדו של גלנט אחראי על 74 מקבצי דיור בכל רחבי הארץ בהם מתגוררים אלפי מבוגרים, המוגדרים כקבוצת הסיכון העיקרית לקורונה. על רקע ההנחה כי עלולה להיווצר האצה בהתפשטות המגפה, האוכלוסייה המתגוררת במתחמים עלולה להיחשף לסיכון מוגבר.

משרד העליה והקליטה יקים חמ"ל אשר יפעל 24/7 ויעמוד בקשר שוטף עם מקבצי הדיור השונים.