בנט חנך מלונית הבראה: "המטרה שכמה שיותר יגיעו לכאן"

שמונה חולי קורונה ראשונים הגיעו למלונית ההבראה הראשונה בתל אביב. מוקדם יותר, שר הביטחון הגיע למלונית ההבראה והסביר כי המלוניות נועדו לחולי הקורונה הנמצאים במצב קל. על הצעדים הבאים אמר בנט: "המטרה היא לדכא את הזינוק כדי שלא נגיע למצב איטלקי שבתי החולים קורסים תחת העומס"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 17/03/20 13:30 כא באדר התשפ

בנט חנך מלונית הבראה: "המטרה שכמה שיותר יגיעו לכאן"
בנט. המשבר בשיאו, צילום: פלאש 90

שר הביטחון נפתלי בנט הגיע היום (ג) לביקור במלון ההבראה הראשון לחולי נגיף הקורונה. בנט הודיע כי למדינה יש אינטרס גדול לשכן את החולים הנמצאים במצב קל במלונות ההבראה ואמר לנוכחים: "יש לנו מטרה ענקית שכמה שיותר נשאים יגיעו לכאן. המלוניות האלה יהיו אי של נעימות, רוגע ובית לנשאי הקורונה הקלים בחודשים הקרובים".

עוד הוסיף שר הביטחון: "נטלנו על עצמנו את המשימה בשבת ועכשיו, יום שלישי בצהריים, אנחנו מבצעים.
אני רוצה לומר תודה גדולה מאוד למפקד פיקוד העורף, לאנשי מערכת הביטחון, למנכ״ל משרד הביטחון, למנכ״ל משרד הבריאות ולכל העוסקים במלאכה. העסק עובד ומנוהל טוב. אני אומר עכשיו לציבור: אנחנו נצלח את האירוע ביחד. אנחנו באירוע חסר תקדים במאה השנים האחרונות. המטרה הגדולה היא לאתר את הנשאים ולבודד אותם מהאוכלוסייה".

"אני אתאר עכשיו את המצב ברגע זה ומה תכנית הפעולה של הממשלה בנושא", הוסיף שר הביטחון, "תמונת המצב כרגע היא שברמה עובדתית אנחנו חווים כבר גידול אקספוננציאלי בישראל - לפני שבועיים עמדנו על קצב יומי של 3 נשאים ביום, שבוע אחר כך 10 ביום, ושבוע אחרי, עכשיו, אנחנו על 50 ביום. כלומר, כל שבוע אנחנו מכפילים פי 4. אנחנו עכשיו לא יודעים מה צופן החודש הקרוב. המטרה הלאומית היא לדכא את הזינוק כדי שלא נגיע למצב איטלקי שבתי החולים קורסים תחת העומס, שרופא בבית חולים צריך לבחור מי לחיים ומי למוות, האם הסבא או האבא. אנו לא רוצים להגיע למצב הזה. אנחנו רוצים שלאורך כל המשבר בתי החולים יוכלו לקלוט את כל החולים ולתת טיפול אופטימלי".