משבר הקורונה: קווי אוטובוסים מתבטלים, תחנות יוצאות משימוש

משרד התחבורה מפחית את פעילות קווי האוטובוסים, זאת עקב ירידה חדה בשימוש בהם. קווי לילה יבוטלו, תחנות עצירה לא חיוניות יצאו משימוש. הנוסעים נדרשים לתקף את הרב קו ולהימנע ממגע עם הנהגים

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 17/03/20 08:03 כא באדר התשפ

משבר הקורונה: קווי אוטובוסים מתבטלים, תחנות יוצאות משימוש
הפעילות מופחתת, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

משבר הקורונה מחריף, ואיתו מגיעים גם שינויים בקווי התחבורה הציבורית. משרד התחבורה מודיע הבוקר (ג') כי כלל קווי התחבורה הציבורית אל מרכזי הבילוי השונים מבוטלים ולא יתנו שירות כלל. גם קווי הלילה, קווי הסטודנטים וקווי התלמידים לא יפעלו החל מהיום, ותחנות עצירה במקומות לא חיוניים לא ישמשו. עם זאת, קווי תחבורה למרכזי תעסוקה, מרכזי קניות ומרכזים רפואיים ימשיכו לפעול כבשגרה. 

צפו בדברים של התחבורה בצלאל סמוטריץ'

משרד התחבורה מעדכן את פעילות התחב"צ עקב ירידה משמעותית של עשרות אחוזים במספר המשתמשים בתחבורה הציבורית שחלה בימים האחרונים, וזאת בעקבות קריאת משרדי התחבורה והבריאות לצמצם נסיעות שאינן הכרחיות. בחינת נתוני הנוסעים מראה כי חלה ירידה של כ-50 אחוזים במספר הנוסעים. גורמי המקצוע ברשות הארצית לתחבורה ציבורית מעריכים כי מספר הנוסעים ימשיך לרדת  בימים הקרובים.  

כמו כן, במשרד התחבורה מעדכנים כי תשלום במזומן לנהגי האוטובוסים מבוטל, וקוראים לציבור הנוסעים לטעון את כרטיס הרב קו שלו באחת מנקודות הטעינה מבעוד מועד ובטרם הוא עולה על האוטובוס. נהגי האוטובוסים יתודרכו להצטייד בחומרי חיטוי אישיים.