פרופסור אבישי ברוורמן זוכה בפרס ישראל על מפעל חיים

חבר הכנסת ונשיא אוניברסיטת בן גוריון לשעבר זוכה בפרס ישראל על מפעל חיים. ברוורמן מקבל את הפרס על תרומתו בסיוע לתושבי הפריפריה להשתלב באוניברסיטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/20 20:51 יט באדר התשפ

פרופסור אבישי ברוורמן זוכה בפרס ישראל על מפעל חיים
צילום: Miriam Alster/FLASH90

שר החינוך, הרב רפי פרץ, הודיע הערב (א') גם על זכייתו של חתן פרס ישראל בתחום מפעל חיים - פרופסור אבישי ברוורמן, וברך אותו על זכייתו בפרס. ועדת הפרס התכנסה בראשותו של פרופ' משה בר אשר יו"ר הוועדה, כשלצדו החברים: השופטת נאוה בן אור, פרופסור שרה יפת, הגברת מרים פרץ ומר נתן שרנסקי.

בנימוקיה ציינה הוועדה כי: "פרס ישראל בתחום מפעל חיים – תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה לשנת תש"ף מוענק  לפרופסור אבישי ברוורמן על תרומתו הגדולה לפיתוח של אוניברסיטת בן גוריון בנגב. כנשיאה, הוא פתח את המוסד בפני ישובי הפריפריה והאוכלוסייה הבדואית בנגב תוך עמידה על מצוינות. אף גייס למוסד רבים מטובי החוקרים ומורי האוניברסיטאות. פעילותו שדרגה אקדמית ותרבותית את העיר באר שבע ואת הנגב כולו".

ברוורמן (72) שימש בעבר כנשיא אוניברסיטת בן גוריון, וכן היה חבר כנסת מטעם מפלגת העבודה במשך 9 שנים ביניהם שימש  כיו"ר ועדת הכספים ויו"ר ועדת הכלכלה. בין היתר היה שר המיעוטים בממשלת נתניהו השנייה. כשר וכנשיא האוניברסיטה קידם את הסטודנטים הבדואים באוניברסיטה וכן את התלמידים המגיעים מן הפריפריה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן