יעל גרמן מתפטרת מהכנסת, בשל מצבה הרפואי

חברת הכנסת מטעם כחול לבן, מודיעה באופן מפתיע כי היא מתפטרת מהכנסת בשל מצבה הרפואי. "לא אוכל להקדיש מעצמי כפי שאני רגילה וכפי שהתפקיד שלנו בכנסת דורש", עידן רול יכנס במקומה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/20 19:47 יט באדר התשפ

יעל גרמן מתפטרת מהכנסת, בשל מצבה הרפואי
פורשת. יעל גרמן, צילום: פלאש 90

שרת הבריאות לשעבר ומי שהייתה חברה ברשימת "יש עתיד" ולאחר מכן ב"כחול לבן", חברת הכנסת יעל גרמן הודיעה היום במפתיע כי היא מתפטרת מהכנסת. גרמן נאלצת לפרוש עקב מצב רפואי, המקשה עליה לתפקד כחברת כנסת. גרמן: "לאור מצבי, לא אוכל להקדיש מעצמי כפי שאני רגילה וכפי שהתפקיד שלנו בכנסת דורש, לכן אני מגישה את התפטרותי מהכנסת, ומאפשרת לכוח צעיר וחדש לתפוס מקומי ולמשוך בעגלה שלנו".

מי שיכנס לתפקיד במקומה הוא מספר 34 ברשימת כחול לבן, עידן רול. רול היה חבר כנסת לתקופה קצרה בכנסת ה-21 וכעת בשל התפטרות גרמן נכנס שוב לתפקיד. יו״ר יש עתיד, יאיר לפיד: "אין לוחמת כיעל גרמן. שותפה לדרך ולעשייה, דוגמה ומופת לנבחרת ציבור. מאחל לה בריאות וכוח, עוד נראה אותה ממשיכה בעשייתה למען הציבור".

גרמן הייתה ממקימי יש עתיד, והייתה בעברה חברה גם במפלגת שינוי, ובמרצ. גרמן שמשה גם כראשת העיר הרצליה. עם הקמת יש עתיד נבחרה לכנסת ה-19 אז שמשה כשרת הבריאות לקדנציה אחת. גרמן נחשבת לאחת מאנשי השמאל בכחול לבן ולמי שהתנגדה לתכנית המאה. כעת היא פורשת מהכנסת בשביל לדאוג לבריאותה.