איך יתקיימו לימודים בפנימיות? משרד הבריאות בהנחיות חדשות

מערכת החינוך תושבת בעקבות התפשטות הקורונה, אך הפנימיות, כפרי הנוער והישיבות הגבוהות ימשיכו ללמוד. במשרד הבריאות מפרסמים הנחיות לפעילות הפנימיות, ביניהן: לא יותר ממאה תלמידים בחדר האוכל, ומרחק של מטר בין כיסא לכיסא

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 12/03/20 23:02 טז באדר התשפ

איך יתקיימו לימודים בפנימיות? משרד הבריאות בהנחיות חדשות
פנימיה. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

משבר נגיף הקורונה מחמיר. משרד החינוך הודיע הערב (ה'), על פי המלצת משרד הבריאות ובהוראת ראש הממשלה, כי יופסקו הלימודים מכיתה א', כולל באוניברסיטאות, למעט במסגרת הפנימיות והחינוך המיוחד.

למעשה, בישיבות התיכוניות הפנימיתיות, בישיבות ההסדר והגבוהות, הישיבות החרדיות וכפרי הנוער, ימשיכו הלימודים כסדרם, לפחות על פי ההנחיה. בהתאם לכך, גובשו במשרד הבריאות המלצות משלימות לישיבות בהן יש פנימיות:

  1. תלמיד הסובל מאחד או יותר מהתסמינים (חום, שיעול, קוצר נשימה, צינון) לא יורשה להיכנס לישיבה ויחזור לביתו עד יומיים מחלוף התסמינים.
  2. תלמיד שחזר מחו"ל ב- 14 הימים האחרונים יהיה בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד חזרתו מחו"ל. הישיבה לא יכולה לשמש כמקום לבידוד.
  3. מי שחוזר מבין הזמנים מחו"ל חייב להיכנס לבידוד ולא יעשה זאת בפנימיית הישיבה.
  4. אין לקיים פעילות לימודים משותפת בקבוצות שמספרן עולה על 100 תלמידים.
  5. יש לווסת את הכניסה והיציאה של התלמידים מהישיבה או לאזורי הלימוד כך שתימנע ככל האפשר התקהלות בכניסה.
  6. בזמנים שבין הלימודים, מומלץ כי התלמידים לא ישהו מחוץ לחדרים שלהם.
  7. ארוחות – ניתן לקיים בהשתתפות של עד 100 תלמידים – יש לפרוס את מועדי הארוחות על מנת לאפשר זאת. בזמן הארוחה יש להשאיר לפחות כסא פנוי אחד בין תלמיד לתלמיד. יש להימנע משימוש בכלי אוכל או כלי הגשה משותפים ולהשתמש בכלים חד פעמיים ככל שניתן.
  8. יש להקפיד מאוד על שטיפת ידיים במים זורמים וסבון לפני ואחרי כניסה ללימודים או חדר האוכל, וכן לאחר יציאה מהשירותים.
  9. יש להקפיד מאוד על ניקיון תאי השירותים והמקלחות ולוודא כי בכל עת יש בהם מים זורמים, סבון, מגבות נייר ופחים. יש להימנע משימוש במגבות משותפות.
  10. יש להימנע מלחיצות ידיים.
  11. יש להימנע מטיולים ואירועים מחוץ לישיבה.