מה יושבת ואיפה כן לומדים? כל הפרטים על השבתת מערכת החינוך

לאחר הודעת ראש הממשלה על סגירת בתי הספר והאוניברסיטאות, במשרד החינוך מפרטים אילו מוסדות ייסגרו ואילו בכל זאת יישארו פתוחים. מנכ"ל משרד החינוך: "נערכים להפעלת מערכת הלמידה מרחוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/20 21:35 טז באדר התשפ

מה יושבת ואיפה כן לומדים? כל הפרטים על השבתת מערכת החינוך
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

משבר הקורונה מחריף. בתי הספר והאוניברסיטאות נסגרים, החינוך המיוחד ממשיך כרגע לפעול. לאחר הודעת ראש הממשלה על ההחלטה לסגור את בתי הספר, לפחות עד לאחר חופשת הפסח, במשרד החינוך מפרטים את ההנחיה ומסבירים כיצד היא תתבצע.

"ראש הממשלה, שר החינוך, משרד הבריאות והמטה לביטחון לאומי החליטו הערב כי החל ממחר (ו')  מערכת החינוך תחל את חופשת הפסח. החלטה זו תחול על כיתות א'-יב' ועל פעילויות בלתי פורמליות (כגון: טיולים)", נאמר בהודעת משרד החינוך.

ההחלטה לא תחול על גני ילדים, ילדי החינוך המיוחד הלומדים במוסדות חינוך מיוחד ונערים בסיכון. כמו-כן, היא לא תחול על תלמידי כפרי הנוער שאינם ברי פינוי. אלה יקבלו מענה חינוכי בכפרים. אשר לילדי עובדי הצותים החיוניים בגילאי א-ג, נבחנים כעת פתרונות, והודעה בעניין תמסר בהמשך. 

עוד אומרים במשרד החינוך כי המשרד יחל לתת את המענים הלימודיים הנדרשים, ויעדכן באופן מסודר בהמשך אודות המשך המהלכים שהוא יקדם במהלך הימים הבאים.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, פרסם הערב מכתב למורים ולעובדי מערכת החינוך: "אנו בעיצומו של אירוע גלובלי חסר תקדים, המהווה עבורנו אתגר לאומי מהמעלה הראשונה. נגיף הקורונה מסוכן וקטלני, ובלימת התפשטותו היא כיום המשימה הלאומית העליונה. היא מחייבת הירתמות ושיתוף פעולה מצד כלל מערכות המדינה, והיא מונחת כעת על כתפנו – אנשי החינוך", כתב אבואב.

שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך

שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוךצילום: פלאש 90

אבואב הדגיש כי "במקביל להפסקת הלימודים, יחל המשרד להפעיל את שירותי החינוך מרחוק, על כל סוגיו, ועל כך נודיע בהמשך, בנפרד".

עוד כתב מנכ"ל משרד החינוך: "ההחלטה שהתקבלה קשה, כבדה ובעלת משמעויות מרחיקות לכת לחברה הישראלית, לתלמידים, להורים ולמשק, אך לצערנו מחויבת המציאות. ההחלטה נועדה לבלום את קצב התפשטות המגיפה, ולאפשר לכל אחד ואחת מאיתנו לשמור על עצמנו, על יקירנו ועל בריאותנו.
חשוב שכולנו נקפיד הקפדה יתרה על הנחיות מערכת הבריאות ונגלה אחריות לאומית וסולידריות חברתית. יש רגעים כאלה, בחיי האומה המחייבים הירתמות מלאה ומחשבה על הכלל הישראלי. אנו נערכים להפעלת מערכת הלמידה מרחוק, עוברים על חומרי הלמידה במטרה להפעילם בהיקף מלא בהקדם האפשרי".