מניין חולי הקורונה בישראל הגיע ל-100

מאות רופאי שיניים ייכנסו לבידוד לאחר שהשתתפו בכנס בו עבד אדם שהתברר כי הוא נושא את הנגיף. גם תלמידים בבית ספר במודיעין יכנסו לבידוד לאחר הידבקות של אחד המורים במקום

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 12/03/20 07:48 טז באדר התשפ

מניין חולי הקורונה בישראל הגיע ל-100
קורונה בישראל. ארכיון, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

משרד הבריאות הודיע הבוקר (ה) כי מניין הנדבקים המאומתים בנגיף הקורונה בישראל טיפס למאה. 91 מאושפזים בבידוד בבתי החולים ברחבי הארץ, אחד בדרך לאשפוז. יש חמישה שאינם מאושפזים ושלושה החלימו ושוחררו לביתם.

הבוקר דווח כי 350 רופאי שיניים יאלצו לשהות בבידוד בשבועיים הקרובים, זאת לאחר שלקחו חלק בכנס רפואי בו אחד העובדים במקום אובחן כנשא של נגיף הקורונה. כמו כן, בית ספר במודיעין מדווח כי 94 תלמידים ו- 80 אנשי צוות בית הספר ייכנסו לבידוד, זאת לאחר שאחד המורים אובחן גם הוא כסובל מהנגיף.

בתוך כך, משרד הבריאות החמיר אמש את הנהלים על מנת להתמודד במשבר המתעצם. על פי ההנחיות החדשות של המשרד, ייאסר על קיום אירועים בנוכחות של מעל 100 איש, כאשר במשרד מבשקים להימנע ממגע במידה המתאפשרת ולהקפיד על היגיינה. עוד ביקשו במשרד כי יש להימנע מביקור בבתי החולים אם אין בכך צורך, וגם לוותר על ביקורים בבתי האבות, וזאת עקב מערכת חיסונית חלשה של הקשישים שעשויה לקרוס במידה וידבקו.  עוד הדגישו אמש במשרד הבריאות, כי שגרת הלימודים בבתי הספר ובאוניברסיטאות משיכה כרגיל. עם זאת ייתכן וההחניות ישונו בהמשך היום, במה שיביא עשרות אלפי תלמידים וסטודנטים להישאר בבתים.

בית המעצר מגרש הרוסים בירושלים הושם כולו בבידוד מחשש להידבקות בקורונה. הצעד החריג הגיע לאחר שקצינה מבית המעצר דיווחה כי באה במגע עם חולה מאומת. בשב"ס הוחלט כי בשלב זה לא תותר כניסה או יציאה מבית המעצר עד לקבלת תוצאות בדיקת הקצינה. הנמצאים בבית המעצר לא יוצאו לדיונים בבתי המשפט. כלואים שאמורים להשתחרר ישוחררו ישירות לבידוד בית. נכון לעכשיו ישנם 25 אנשי סגל ו-119 כלואים.