בשל הגבלות הקורונה: נתב"ג עובר למתכונת יום כיפור

ההחלטה על חובת בידוד לכל המגיעים לישראל באופן גורף, הביאה את רשות שדות התעופה לנקוט באמצעי חירום. הפעילות בנתב"ג תצומצם ב-70%, וכתוצאה מכך יגיעו פיטורים נרחבים ברשות

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/20 12:28 יד באדר התשפ

בשל הגבלות הקורונה: נתב"ג עובר למתכונת יום כיפור
נתב"ג שומם, צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

בגלל הקורונה - נתב"ג עובר למתכונת יום כיפור. ועד העובדים וההנהלה של רשות שדות התעופה החליטו על ירידה של 70% בהיקף הפעילות, ועל קיצוצים בכוח האדם. על פי הפרסום ב-N12, הביצוע ייכנס לתוקף באופן מיידי. יו"ר ועד העובדים, פנחס עידן, אמר ל-N12: "לפני פסח יהיו פיטורים נרחבים ברשות שדות התעופה. אנחנו מחכים לנס".

קורונה ביישוב בשומרון: בני משפחה חלו, 100 תושבים בבידוד

כזכור, אמש (ב') התקבלה החלטה על חובת בידוד לכל מי שמגיע לישראל, לא משנה מאיזו מדינה, בשל ההתפשטות  המואצת של נגיף הקורונה בעולם. כתוצאה מכך, עשרות רבות של טיסות לישראל וממנה בוטלו, והדבר צפוי להביא, כאמור, למשבר חמור - שכבר נמצא בעיצומו - בענף התיירות, ומכך גם בתעסוקה בנתב"ג.

עוד על פי הדיווח, בין הצעדים שיינקטו כתוצאה מהמשבר החמור: שדה התעופה רמון ייסגר בלילות, שניים מחמישה שרוולים בטרמינל 3 ייסגרו, טרמינל 1 ישאר סגור. בנוסף, כל העובדים הארעיים יוצאו לחופשה ללא תשלום, כולל כאלו שהושארו עד לשעה זו בתקווה שהמצב ישתפר. בנוסף, חלק גדול מעובדי הביטחון יורדו לרבע משרה. כל השעות הנוספות והכוננויות לעובדים הקבועים מבוטלות - והם יחויבו לנצל את ימי החופש שלהם.

הודעת רשות שדות התעופה

הנהלת רשות שדות התעופה עוקבת אחרי המגמות של התעופה בעולם ומקיימת הערכת מצב יומית על מנת לקבל החלטות בזמן אמת ובכדי לשמור על האיתנות והיכולות המבצעית והפיננסית של הרשות. 

לאור החלטת הממשלה להכניס לבידוד את כל הישראלים השבים לישראל ומניעת כניסתם של תיירים שאין באפשרותם להוכיח יכולת בידוד בישראל ובחינת תמונת התעופה לישראל המשפיעה על תחזית תנועת הנוסעים אנו מעדכנים שעה בשעה את תנועת הנוסעים ללא תחזית שנתית. מאז תחילת המשבר אנו מנתחים  את הפעילות התעופתיות בנמל התעופה בן גוריון, נמל התעופה רמון ובמעברים היבשתיים לירדן ומצרים ומשקללים אותם להחלטות מבצעיות ותפעוליות.

על כן החליטה ההנהלה על שורה של צעדים ובנוסף לאלו שנתקבלו בראשית השבוע:

  • טרמינל 1 ימשיך לעבוד עבור הטיסות הפנים ארצי (לעת עתה). על פי תנועת הנוסעים בפנים ארצי תבחן השפעת התנועה בצמצום כ"א במשמרות של נמל התעופה רמון. נמל התעופה רמון ימשיך להיות כשיר גם בלילה לעת עתה.
  • הפעילות המבצעית של טרמינל 3 תתבצע מזרוע C ו D בלבד (כלומר סגירת שתי זרועות).המגזרים של הצ'ק אין בקומת הקרקע (G ) והאוהל המיוחד יסגרו לפעילות וכלל פעילות הטרמינל תצא מקומה 3.
  • חטיבת הכספים בוחנת את ההוצאות השוטפות ופועלת בבחינה יום יומית של כלל התקציבים ברשות על מנת לצמצם בהוצאות השוטפות והקפאת תוכניות פיתוח על מנת לשמור על איתנות פיננסית. 
  • חטיבת המסחר פועלת בתאום עם הזכיינים על מנת למצוא את הפתרון הנכון והאיזון בהשפעות האירוע על הפעילות המסחרית שלהם.
  • בתאום עם הוועדים כלל העובדים הזמניים יצאו לחופשה ללא תשלום, כמו כן, יוצאו לחופשה שנתית עובדים וזאת על פי הצורך המבצעי ושיקול דעתם של המנהלים. 
  • בכל אחת מיחידות הרשות תבחן מצבת כ"א על מנת לצמצום במשרות הקבועות. 
  • בתאום עם האוצר והוועדים עובדים יצאו לפרישה מוקדמת.
  • חטיבת הביטחון תעשה ניתוח תנועת הנוסעים ותרד לרמה מבצעית נדרשת לעובדים במשמרת וזאת מעבר ל 150 המשרות שכבר קוצצו , מדובר במאות עובדי ביטחון שיוצאו לחל"ת.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן