סבב ההתייעצויות בבית הנשיא: בתחילת שבוע הבא

בצל הקורונה וללא עיתונאים, נציגי המפלגות שירכיבו את הכנסת ה-23 יגיעו להמליץ על המועמד שלהם לראשות הממשלה ביום ראשון הבא

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/20 17:18 יג באדר התשפ

סבב ההתייעצויות בבית הנשיא: בתחילת שבוע הבא
נשיא המדינה ריבלין, צילום: פלאש 90

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין יחל את סבב התייעצויות עם נציגי רשימות המועמדים אשר תיוצגנה בכנסת החדשה, בטרם יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת ביום ראשון הבא.

סבב ההתייעצויות יתקיים בצל נגיף הקורונה. בשל כך הוחלט כי סבב ההתייעצויות יימשך יום אחד בלבד ובמסגרתו יצומצם משך הזמן המוקצה לכל סיעה. בנוסף, יוגבל מספר נציגי הסיעה במעמד ההתייעצות, ותינתן זכות הצגת עמדת הסיעה לנציג אחד בלבד. כמו כן, בהמשך להנחיות והמלצות משרד הבריאות הוחלט כי לא יוקם מרכז תקשורת במשכן במהלך סבב התייעצויות זה, לא תתאפשר נוכחות של עיתונאים - ישראלים וזרים - במתחם והצהרות נציגי הסיעות לתקשורת יועברו לכלי התקשורת באמצעות ניידת שידור ייעודית.

הנשיא ריבלין ציין כי מדינת ישראל מצויה במשבר כפול - פוליטי ובריאותי: "על רקע היעדר ממשלה מתפקדת במלוא סמכויותיה, מערכות בחירות חוזרות ונשנות והתפשטותו של נגיף הקורונה למימדים מטרידים בארץ ובעולם. נסיבות אלו מחייבות מתכונת התייעצויות מהירה, מצומצמת ומוגבלת בהיקף המשתתפים והארגון". 

לפי שעה לראש הממשלה נתניהו יש 58 ממליצים, הלא הם גוש הימין, אולם לגנץ יש רק 40 ממליצים. ליברמן טרם הכריז על מי מפלגתו הולכת להמליץ, אם כי הערכות הן כי הוא ימליץ על גנץ. גם הרשימה המשותפת טרם אמרה כי היא תמליץ על מי מהמועמדים.