ועדת הבחירות לליכוד: בדיקת תוצאות קלפיות חריגות - עד הערב

היועמ"ש לוועדת הבחירות, עו"ד דין ליבנה מציב דדליין של שעות בודדות לסיום בדיקת תוצאות הבחירות שבליכוד ביקשו לקלפיות מסוימות. בליכוד זועמים: "לא ייתכן שלא תינתן האפשרות לבדוק בזמן סביר האם הייתה פגיעה בטוהר הבחירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/03/20 20:53 יב באדר התשפ

ועדת הבחירות לליכוד: בדיקת תוצאות קלפיות חריגות - עד הערב
השופט הנדל. ועדת הבחירות מציבה לו"ז צפוץ, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

היועץ המשפטי לוועדת הבחירות, עו"ד דין לבינה מציב אולטימטום לליכוד: פניות בעניין חריגות בקלפיות השונות יכולות להתקבל עד היום בערב ולא יאוחר ממועד זה. כזכור, בליכוד הועלו טענות על כך שבחלק מהקלפיות בוצעה סטייה בספירת הקולות, וסטייה זו צריכה להיבדק בכדי לוודא שתוצאות הבחירות אכן מדויקות. בליכוד ביקשו לבדוק את הקלפיות המדוברות, אך בלוחות זמנים נוחים יותר. 

ליבנה מסביר לליכוד כי תוצאות הבחירות חייבות להתפרסם בתוך 8 ימים מיום הבחירות ולא יאוחר ממועד זה. עוד מוסיף היועץ המשפטי לוועדת הבחירות, כי למעט מספר קלפיות זעומות, בליכוד קיבלו את הפרוטוקולים מכלל הקלפיות. ליבנה טוען כי "למעט פניות ספורדיות מטעם הליכוד, שהועברו לקראת סוף השבוע שעבר (ואציין שבדיקתם כבר הושלמה על ידנו, והן העלו חרס), לא הועברה עד כה כל פניה נוספת מטעם הליכוד"

עוד טוען ליבנה ואומר "נוכח לוחות הזמנים הדוחקים שמעמיד בפנינו חוק-היסוד, פניות שלא יועברו עוד היום, בשעה סבירה – לא ניתן יהיה להביא לבדיקה (ואזכיר כי לוחות זמנים אלו נמסרו לכם מספר פעמים, הן במכתביה הנ"ל של מנכ"לית הוועדה והן בעל פה).

בליכוד הגיבו בזעם לדברים ואמרו "הליכוד רואה בחומרה רבה את הצבת האולטימטום של יועמ״ש ועדת הבחירות לכנסת להגשת פערים ובעיות בהליך ספירת הקולות עד הערב. כמו כן, ועדת הבחירות ממשיכה בסירובה שלא להעביר את הפרוטוקולים המלאים של ספירת הקולות. מבדיקה ראשונית, עולים פערים וסטיות חריגות בהליך הספירה. לא ייתכן שלא תינתן האפשרות לבדוק בזמן סביר האם הייתה פגיעה בטוהר הבחירות".