בנט שוקל: סגר על רצועת עזה למניעת התפשטות הקורונה

שר הביטחון שוקל להטיל סגר על רצועת עזה, ויבצע זאת בהתאם להשלכות הכלכליות הכרוכות בכך. בפיקוד הערוף נערכים למצב של מגפה והתנפלות הציבור על מערכת הבריאות. "במקרה של מגפה תיקח מערכת הביטחון את האחריות לניהול האירוע"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 08/03/20 19:12 יב באדר התשפ

בנט שוקל: סגר על רצועת עזה למניעת התפשטות הקורונה
בנט בתרגיל, צילום: תקשורת שר הביטחון

שר הביטחון נפתלי בנט ביקר היום (א') בתרגיל שנערך בפיקוד העורף שמטרתו תרגול במידה ונגיף הקורונה יהפוך למגפה. התרגיל, שנערך במעמד אלוף הפיקוד תמיר ידעי עסק במיפוי התרחישים של עומסים על מערכת הבריאות, בדגש על נקודות התערבות של צה"ל. 

במהלך ביקורו במקום, טען בנט כי ייתכן ויבוצע סגר על רצועת עזה, זאת לאור התפשטות הנגיף ברצועה ומתוך מטרה לבלום את חדירתו לישראל. שר הביטחון ביקש מהנוכחים במקום להציג לו תכנית את המשמעויות הכלכליות במקרה ואכן יוטל סגר על הרצועה.

״נגיף הקורונה הולך ומתרחב בישראל בימים האחרונים וזה מחייב את כולנו לקחת אחריות גם על אפשרות של מגפה, אמר שר הביטחון, "במקרה של התפשטות הנגיף למצב של מגפה ובהכרזה על משבר לאומי, תיקח מערכת הביטחון את האחריות לניהול האירוע. מערכת הביטחון ערוכה באופן מלא לטיפול במצב של פנדמיה".

צפו בדברים: 

בנט הדגיש כי המצב עדיין בשליטה. "אנחנו עוד לא שם, ואנחנו מעריכים ומקווים גם לא להגיע לשם. אם כל אזרח במדינה יפעל לפי הנחיות משרד הבריאות, של שטיפת ידיים, של הימנעות ממגע אחד עם השני ושמירת הסדר הציבורי, אנחנו בהחלט נוכל לצלוח את המשבר. צריך לומר - משרד הבריאות מטפל במצב בצורה מצוינת, וככל שנצטרך אנחנו נסייע ונהיה ערוכים להעברת מקל״.

מוקדם יותר היום, ברשות שדות התעופה הוחלט על הפסקת הפעילות בטרמינל 1 והעתקת פעילות חברות התעופה הפועלות במקום לטרמינל 3. על פי רש"ת, הצפי להחזרת הפעילות במקום הוא לאחר אפריל, אז מקווים כי שגרת הטיסות תחזור, ואיתן התיירים. בנוף, משרד הבריאות הודיע היום כי הגבול למצרים נסגר החל מהשעה 17:00, וזאת במטרה לבלום את חדירת נגיף הקורונה מדרום הארץ.